Streetstar festivalen!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, med ett ord säger jag otroligt!

Jag och Malika åkte till Stockholm tillsammans, lika bra att jag var med annars hade nog Malika fått hjärtatack, så snabbt som hennes hjärta dunkade. I Stockholm skilldes vi år olika håll. Jag åkte snabbt till min kusin och hälsade på, sen gick jag till Solnahallen som ligger i närheten, eftersom att Streetstar hölls där.

Mötte Sasha, Camille, Julia och Joanna som jag var där med + många andra dansintresserade som man träffat på på andra dans evengemang. Det var så himla grymt! Asså jag ville vara slänga mig i väggen och grina, jag var så tagen av allt! Dansarna var gryyyyyyyyma, och prubliken som bara bestod av dansare skrek och gunga med, och stämningen var på topp! Hela känslan av att vara i ett stort rum med 5000 dansare (från olika länder), och alla älskar samma sak, och alla hejar på varan och visar sin grej! Helt amazing!!

Det var 2 mot 2 battle i massa olika stilar som house, locking, popping, street, La-style och massa mera! Deras rutiner knäckte och jag var så fashinerad! Jag och tjejerna satt längst fram i ringen (på golvet), så man var liksom "inne i dansen". I pauserna satte dom på musik "open jam" så alla fick dansa och visa sin grej (alltså prubliken som inte tävlade). Där var känslan så underbart underbar! Jag var lycklig när jag stog där, alla skapade världens energi, och kärleken flöt omkring genom dansen.

Jag stog och diggade (man ville inte gå in i ringen först eftersom alla som inte var från sverige var så grymma), och ett gäng grymma dansare från Frankrike försöke övertala mig att gå in i den största ringen, men neej aldrig, jaa njöt så mkt av att kolla på, och jag tyckte det var lite pinsamt att dom stog och spanade in mina moves som jag gjorde lite för mig själv! Haha men ändå kul att dom gillade min stil och såg att jag hade potential. Men jag gick in och dansade lite i en mindre ring senare, och alla skrek och hoppade med musiken, de räkte för mig :) Jag och Camille körde en egen battle, och rätt som de var så stod de en lite flock runt oss.. haha!

Jag blir så frustrerad att jag med ord inte kan berätta känslan, den var galen!



Hela grejen slutade halv 2 på natten! Och för dom som var 18 + fick gå på efterfest som skulle hålla på till 7 på morgonen! Just därför var mitt legg hemma hos Mathilda i Uppsala.. haha otur? Det skulle vara dancehall också! PUNG! Men men jag hade skit kul under dagen och kvällen! Önskar jag kunde gå klart skolan nu och dra och få kunskapen att dansa som dom gör nu nu nu! Coooooooolt!

Till nästa år, är du dansare och inte går på Streetstar är du ingen riktig dansare med intresse, och gillar du inte dans över huvudtaget så ska du gå, du kommer aldrig vilja kliva ut ur battlesalen! Belive me biiatch! Dommarna är kända och visade också lite moves.


Kommentarer
Postat av: Adore U

Du borde ställa upp :) Du har nog goda chanser! Du äger såå mkt! Skulle också villja vara som dej!

2009-02-05 @ 22:28:23
Postat av: Adore U

Du borde ställa upp :) Du har nog goda chanser! Du äger såå mkt! Skulle också villja vara som dej!

2009-02-05 @ 22:28:23
Postat av: camille

DET VAR DUNDER:D <3

2009-02-08 @ 16:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0