Vemdalen part 1

Godagens!
Har anlänt hem igen efter en dunder resa med "Baby Thilda" och "Frodo". För att det ska bli lättare att följa med i historien om Vemdalenresan delar jag upp de lite grann, dag för dag. Lean back and relax.

Torsdag: Hoppade över halva ekonomilektionen och mötte min syster på stan. Vi småshoppde lite och snackade massor (en sista gång), sen kom Mathilda och joinade och sen tog jag förväl av Paula, buhuu!

Vi hoppade in i bilen (med Andrea och Mathildas päron), och sen bar det av mot Vemdalen! Bilen var fullsmockad med massa grejer, så vi satt ihop squeezade med massa mysiga kuddar och sådant där bak. Vi kollade på film hela resan, sen kom vi fram till den lilla stugan där vi skulle bo.

Första kvällen gjorde vi inte så mkt, vi gick ut på en mysig prommis i mörkret och planerade saker vi skulle göra. Det var skit mycket snö, så vi hoppade upp och ner i högar och gorde mission för att komma upp i dom största snöhögarna! När vi var påväg tillbaka till stugan var jag lite efter, så jag skuttade glatt ikapp dom andra, och rätt som det var gjode jag en vurrpa på isen (kom ihåg denna vurrpa, för de kommer komma upp en diskution om den senare). Eftersom det var mörkt såg vi inte så mycket, Mathilda gick ner i ett "dike typ", och ramlade ner låångt ner i snön. Utan att tänka oss för råkade jag och Andrea göra exakt samma sak, fast vi såg vad som hände med henne, men vi hann nog inte tänka klart, vi i ett nötskal.



På kvällen kollade vi på film, och mös. Mycket skratt då diskutionen om "balttar och blondiner" kom upp. När filmen "svar på tal" är inspelad kommer den upp här, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0