Ghana 1/7 - Självständighetsdagen!

Idag var typ hela landet på labadybeach och firade Ghanas självständighetsdag. Det var sjukt mycket folk på stranden måste varit flera 100 000 människor där utan att överdriva.

Vilket jävla drag det var!! Folk dansade som galningar och massa musik spelades från olika "strandklubbar". Olika aktiviteter hade arrangerats och hela landet (typ) var lediga från deras skolor och arbete.

Denna dag måste varit en av det häftigaste dagarna jag varit med om. Det tog ett bra tag innan vi vågade oss in på dansgolvet (alla får upp ögonen för en direkt eftersom dom ser att man inte är därifrån). Men så fort vi gick in... BAM!! Och på två sekunder var kan omringad av 20 ghananska män som dansade runt, över, under (hahaha) mig, dom var överallt!!

Jag fick panik och försökte hitta en väg ut men det var smockat med folk och alla försökte dansa med mig fast jag sprang runt och viftade med armarna och tackade ner folk på vägen ut!!

Lite senare under dagen gick jag med på att försöka igen, både jag och Jeremy var supersugna på att dansa, men jag tyckte verkligen att det var obehagligt, och jag tyckte så synd om Jeremy - Jag skulle släpat in honom på dansgolvet om han var i min sitts. Hahaha. Men det var samma sak igen så några "äldre män" såg till att inga "unga män" höll på som innan. Det hjälpte lite faktist. Dom såg till att dom inte gick för nära och sa till dom att vi inte ville dansa med dom, men dom stod förståss samlade i en stor ring vart på dansgolvet vi befann oss (vi flyttade på oss rätt mycket när det blev för mycket). Men det var riktigt kul, även om det var obehagligt. Hade solbrillor på mig så att jag inte skulle behöva möta någons ögon..

Battlade med några killar också, men dom var fett sköna faktist =) Så det var bara kul, och prublikens reaktion var också härlig, craaaazy hahahaha =) Pappa kom mitt i allt och drog ur mig i ringen hahahahahaha fett roligt - räddaren i nöden!! Sen slängde Jeremy ner mig i havet med mina kläder (jag ville inte bada den dagen eftersom det var så sjukt mycket folk och jag var rädd att hamna under folkmängden och mosas). Underbar dag, det är verkligen en dag jag kommer minnas.

Batterierna på kameran dog dock så hann bara ta dessa bilder dock "/ Vädret ser jätteruttet ut, och jaa det var en av dom få dagarna där det inte var sol, men det var jättevarmt iallfall - stekhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0