URF day 1 - Blackout show!!

Aurelia och Roxanne hade crashat hos mig straight from GBG så att dom kunde härja med oss på festivalen. För er som inte vet är Aurelia GBGs dancehallqueen och jag lärde känna henne i Ghana (kommer in senare i bilden, haha).

Så på morgonen åt vi frukost och hela den biten, sen vare dax att dra till Binta på ett snabbt genrep tillsammans med Blackout. Sen fick vi (som vanligt) stressa ner till festivalen för att direkt springa in till lougen backstage. Vi alla var nervösa, till och med jag som inte brukar vara så nervig. Men jag var nog mer nervös för att min outfit skulle svika mig och mina tuttar skulle flyga ut mitt undet showen eftersom vi dansade i trekantsbikini utan någon bh under... Plus att jag var rädd för att jag inte skulle kunna andas, då min astma har blivit värre än innan och man hörde hur jag satt och pep när jag ansträngde mig för att få luft.

Hur som haver, man blev peppad när man hörde hela prubliken vråla Blackout, Blackout, Blackout när vi stod och väntade på att få gå upp. Vi trodde inte att det skulle vara så många där, det spelade trotts allt en stor artist på den andra scenen just då. Men baaaam det var smoooooockfullt!! Ända ner till slutet av tältet, woow!! 

Över till själva showen. Den gick helt okey, men låångt ifrån perfekt och klar. Eftersom vi jobbade ned dansen natten innan (eller om det var två nätter innan) så blev det verkligen en sista minuten grej, och vi fick kasta ihop 3 olika koreografi ideer (alltså dansideer och historier som ska vara för tre olika koreografier/shower), så det blv kanske inte riktigt som vi tänkt oss, men när dessa tre shower är klara separata så kommer dom alla tre bli grymma =)

Hahahahaha en del tabbar gjorde vi också, alla tre - men vi skrattade mest åt det, och jag tror inte det spelade så stor roll för prubliken verkade älska det ändå! Responsen vi fick efter, erat jubel under showen, flera jobb och bokningar... Jaa vi fick till och med skriva autografer, hahahaha gulligt!!

Jaa filmen från showen kommer komma upp här, som sakt vi bjuder på den =)

Resten av kvällen härjade vi på dansgolvet då dom spelade tuuung musik (jaa det är ju reggaefestivalen vi pratar om), så vi - alla våra vänner och danchalldansare gjorde dansgolvet farligt och dom flästa på dansgolvet joinade våran ring och diggade med eller bara kollade. Extra cred till alla random människor som hoppade in i våran ring och körde några moves. BRAAAP!!!!

Sjukt rolig dag, bästa dagen!!


Blackout in action!!


Blackout efter showen, braap!!


Mina två bäbisar!!


Ice, Rutan, Moi och Haggish!!


Mean Jamsin & Snällis Vendis haha!!


The best of the best!


Swedens Dancehallqueens, Blackout!!


Här är vi, nästan hela våran liga!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0