Ghana 27/6 - Söndagstrevligheter!

På morgonen vaknade jag upp bredvid en sovande gris (Jeremy aka Jerry), så följde men pappso och handlade färsk frulle. När vi var tillbaka sov han fortfarande som en pungkula. Det var asvarmt, och vi väckte han innan vi drog ut igen och kollade runt i området. Luften var jätte kvav, så det kändes som att man hade smörjt in sig med cocobutter eller något haha.

 
Pappa & Jeremy (aka Jerry)



Några släktingar kom och hälsade på oss, urgulliga! Dom lärde oss massa afrikanska lekar, sånger och danser. Glädjen i deras ögon när dom fick en varsin skrivbok och penna.. wow, det var verkligen uppskattat och dom var helt överlyckliga. Hade vi blivit glada om vi fick en penna och ett block? Nej, det tror jag inte.. Verkligen inte. Barnen var 3, 6, 10 och 14 år och alla blev lika glada. En massa kläder fick dom också =)

.                              
.                               
                                                                       Dans på G
.                              
                                                                        Mera dans!!
.                              
                                                                 Lilla Jennifer och jag =)


Senare på kvällen åkte vi till La Palmbeatch och åt och drack (jag och mina fruktdrinkar/smoothies). Skitgott!! Detta ställe är ett mer "high clas" ställe, men jag föredrar faktist de "low clas/normal" ställena (förutom att det är fräshare mat på de flashiga ställena), Det är mer känsla och real att vara på ett "low clas/normal" palce, även om det var jättemysigt och trevligt där. Så vi åkte till Oxfordstreet efter att ha ätit på La Palmbeatch.

.                                 
                                                                  Påväg till Palmbeatch!
.                                
                                                                    En tvättäkta Jeremy

.                               
                                                                    Fader i fokus!

.                                
                                                                       La Palmbeatch!

.                               
                                                                         Dady cool & me!
.                               
.                                                                    Kärlek till dig tönt =)

Vi hamnade på en mysig uteservering men skön musik och sköna människor. Man var verkligen uppskattad i Ghana, alla slängde upp kommentarer när man gick förbi (bokstavligen överallt). Ett gäng rastamans satt nära oss och bjöd på en show, hahahaha, folk har verkligen rythmen där asså!!

 


Vendela-la!


Jerry-Jerry!!
 


Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou

Härligt! Och jag håller med dig. Det är bra mycket roligare på de lokala placen i Afrika, än de fina turistställena! Jag tror du och jag skulle ha det bra tillsammans i Afrika, Vendi! Hahaha...

2010-07-31 @ 13:59:11
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Vendela

Jaa lätt, vad sägs som en GALEN sista minuten för 2 =) Hahaha!!

2010-07-31 @ 14:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0