Ghana 26/6 - Fotbollsmatch, GALET!!

Åkte in till stan för att fixa lite grejer early in the morning! Pappa föreslog internetcafe medans vi väntade på vår driver, men internet var det sista jag var intresserad av, det var så skönt att slippa tänka på att gå in "en snabbis och bara kolla fejjan och mailen". Man lever på ett helt annat sätt där, kärlek och gemenskap.

Så istället drog vi till Cocobeatch och tog oss en drink. Älskar fruktdrinkarna, helt färska mango och ananasdrinkar. Mmm.. Där satt vi ett bra tag och njöt av utsikten över havet, musiken och alla dansande ghananer som släppte loss vid poolen (poolparty).

Vi hämtade upp Jeremy (som hälsade på sin faster) och åkte till min faster för att äta middag och kolla på fotbollsmatchen.

Eftersom Ghana spelade satt folk bänkade vid olika tv apparater tillsammans (typ utanför butiker med tvapparater). Kul att se, hemma i Sverige hade alla suttit i varsina hem och kollat på matchen, var och än. Men här delar alla med sig av sina ägodelar, så att dom som inte har en tv har möjlighet att se. Som en stor fet familj, mysigt och jävligt grymt.

Det var riktigt kul när Ghana gjorde sitt första mål, vi satt fortfarande i bilen påväg till min faster, men folk sprang omkring på gatorna och jublande, dansade och skrek!! Sjuk upplevelse att vara med om, även om det inte låter så häftigt eller intressant. Folk flög upp från deras stolar och kramade varann, slet av sig kläderna och sjöng. Hahaha. Alla bilar började tuta för fullt, alla var överlyckliga.

Väl framme hos min faster åt vi middag och kollade på matchen. När Ghana vann hoppade alla omkring noch dansade och flippa hahaha, barn, ungdommar, vuxna och pensionärer med kryckor  (Ja vi var många hos min faster), alla var helt galna!! Jag blev så glad utav att se hur lyckliga och stolta dom var över Ghana, och jag kände hur stolt jag själv blev när jag såg dom, min familj.

När vi lämnade byggnaden och pkte ner mot stan var det galna fester överallt, GALNA gatufester. Folk var så glada och galna, kommer aldrig kunna beskriva känslan av den kvällen, folk hoppade upp på bilarna och dansade, sprang runt nakna (oket det var EN person som gjorde det, tro inte att hela Ghana är nudister hahaha), gjorde massa sjuka saker, det var mer drag än på alla Sveriges fetivaleer tillsammans, GALET. Sjukt häftigt att vara med om det.

Att vara där under fotbollen var dunder, alla var hupade 24/7 och alla var så glada och peppade, men kan se arr dem är stolta för var dom har åstakommit.

Vi följde med våran driver till hans boss eftersom bakrutan blivit krossad efter allt festande i trafiken, och hans boss var tydligen helt störd. När vi kom dit kom bossen ut med pistol, gunshot haha. Poor driver. Men vi gav han pengar så han skulle behöva betala rutan själv. Dagens goda gärning.

Dock gjorde det så att vi blev klara så sent så vi hann inte gå ut och fira, men vi hade sätt mer än vad man kunnat drömma om så vi var toppennöjda ändå =)


Någon galning som hoppade upp på huven och flippade!!
Bakrutan hahahaha.

Slänger upp lite filmer från kvällen med sen =)


Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou

Fotboll i Afrika, är bara SÅÅÅ jävla galet! Vi höll ju på att dö på en fotbollsmatch och nu har jag hört massor av galna fotbolls-historier från folk som de varit med om i Afrika. Det är verkligen helt GALET!! :-D

2010-07-30 @ 14:07:01
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: vendela

Hahahaha jag veeet, men det är kul att vara med om det iallfall =)

2010-07-31 @ 14:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0