Zumbas - Hur möttes vi?

This is my crew - Zumbas



Mathilde, Vendela, Mona, Binta, Aida

Jag har fått en massa frågor om hur jag hamnade i min dansgrupp. Kan berätta lite snabbt om det.

Vi har dansar tillsammans sedan oktober 2007. Det hela började såhär:

Jag var på en dansaudition för ett sommarjobb. Där träffade jag Aida. Vi var dom ända som inte dansade balett och sådant "shit" (hehe), så vi "drogs till varandra" och stöttade varann då vi värmde upp inför solot. Efter de började vi umgås rätt mkt. Detta var på våren 2007.

På hösten 2007 var jag och några kompisar på Club Zebras skumparty i Fyrishov. Jag gick till R&B golvet för att "gå in i ringen" och allt de där som man sysslar med på R&B golvet. Aida var förståss där :) Var annars? haha..

Tydligen fick Mathilde och Binta syn på mig bland folket och trodde först att jag var Paula (min syster) som gick i deras pararellklass.

Binta: - Kolla de är hon från våran skola!
Mathilde: - Va, nej de är inte hon. .
Binta: - Jo! Det är de visst!
Matilde: .Ööh nej har hon krymt eller?      (min syster är typ 175, jag är 164)
Binta: Nej hon har alltid varit så lång/kort.

Hur som hellst kom dom två fram till mig på dansgolvet och sa ngt i stil med:

- Ursäkta, går du på Guc?
-Öh.. nej.. men min syster gör.
-Aha är hon 89 och går design?
-Aah de gör hon.
-Gud vad ni är lika! Vad heter du lalalala.....

Dansade lite med dom och så.. sen var det itne så mkt mer med de.. Några veckor senare ringer Aida mig och frågar om jag vill följa med till Guc och dansa lite med Binta och Mathilde. Shure. Sen blev det vi fyra.

Fyra dög inte, vi ville vara fler! Vi skulle lixom tävla SM (var det tänkt), så vi skulle iallafall vara fem tyckte vi. Så Mona hoppade in i gruppen. Efter en tid hoppade Mathilde av (ett tag, hon kom tillbaka sen! ). Därför behövde vi ännu en tjej - Shewit. Vi vann vår första danstävling på en koreografitävling i december 2007. Tror btw det var våran första tävling med gruppen. Mathilde kom tillbaka under våren 2008, Jai kom också in ett tag ( Bintas lillasyster ). Jaa de finns mycket att berätta om gruppen... Men idag så dansar inte Jai eller Shewit med oss längre, men vi andra är kvar. har inga planer på att lägga ner än iallfall :)

Kommentarer
Postat av: dildogurkan

Bra inlägg Vendi. Jobbar nu, men vi får träffas i helgen eller i nästa vecka.

2008-08-06 @ 19:26:45
URL: http://komodose.blogg.se/
Postat av: Vendela

Haha hej hej, jaa men jag kommer typ va på festival och sedan till danmark, är ledig den 17 och fram tills skolan börjar ! puss dildogurka rickard!

2008-08-06 @ 23:08:54
URL: http://veendelaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0