Långfredagen, I kampen om ägget!

Japp då var det dags för det traditionella påsk-äggsletandet! Min mor gömmer varje år påskägg lite här och var i trädgården, klara - färdiga - gå och vi springer omkring som galna höns och letar! Detta år var det ju bara min bror och jag som letade, så det var ju först till kvarn lixom.

Efter att ha vänt upp och ner på lite grejer i trädgården får jag syn på ett ägg några meter bort och börjar rusha mot de.. Min broder ser då att jag rushar så han rushar också! Jag kastar mig ner på knä för att sträcka in armen under bron där den ligger! Greppar ägget, någon mosar mig, tappar ägget, fångar ägget, ligger på marken, tappar ägget, ägget flyger upp i luften, brorshan fångar ägget och skuttar nöjt vidare, medans jag liggar helt paff på marken... suck... det var ju mitt ägg!

När jag ligger där som en mosad, översprungen groda, övergiven på den fuktiga marken, snegla jag upp mot stugan i trädgården..dunt dunt dunt... Jag är räddad! Jag ser ett ägg lysas upp av solen, jag samlar kraft rushar, skriker, jublar, skrattar, snubblar och kastar mig över ägget :) Jag vann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0