Uddans Cup 2009

Tävlingen gick helt okey :)

Jag tävlade i singel i silverklassen, och kom på femte plats (av ca 30 personer). Jag kom till semifinal, och kände för att ge upp, mådde inte så bra och hade inte käkat och var bara ovanligt svag. Men har inte tävlat på ett år och mina motståndare tävlar typ vare månad så är faktist nöjd ändå :)

Binta tävlade i singel i bronsklassen och kom fyra, good work.


Vår pardans däremot... Jag tyckte att allt gick bra och att vi gorde lika, men vart var dommarna? Såg dom aldrig gå där vi stod...eller joo dom kom exakt när vi gör en grej på golvet och jag skulle ta sats med handen upp och hela handleden och handen knakar (hoppade typ ur led och tillbaka), så jag skrek rakt ut (dommaren kollar), och jag kommer upp senare än Binta, och vi båda tappar koncentrationen lite just när dommarn äntligen kommer! Men men, åh andra sidan hade vi bara tränat på dansen typ två gånger, så det var bra jobbat ändå :)


Efter tävlingen pratade jag med Pierre (han som fick in mig i "tävlingsbranchen"), och jag ska träffa honom förhoppningsvis under nästa vecka, han vill hjälpa mig att utvecklas för han ser att jag har potential. Fett nice, Pierre är en av dom grymmaste dansarna jag vet, som jag har träffat. Hans dansstil är skön!

Nästa tävling är den 2/5, men mer om de när det blir aktuellt! Ett filmklipp kommer även läggas upp här innom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0