Whats wrong?

Vad är det med folk ibland? Where is the love? Alla är så egoistiska nu för tiden!

När Mathilde och jag gick hem till Jeremy hoppade vi tillsammans med många andra av bussen. Det var mycket snö och mitt i natten. En 50 årig man, en aning påverkad ramlade och hans kasse han bärde gick sönder, men alla bara kollade på han och gick förbi? Asså va?

Jag och Mathilde hade redan gått förbi eftersom han gick bakom oss, men vi hörde smällen och såg att ingen hjälpte honom! Herre Gud vad lack jag blev, så vi gick tillbaka och hjälpte stackarna som låg i värsta snöhögen med en trasig påste, bärde den åt han och hjälpte han upp ordentligt. Vi följde han en bit och såg till att han var okej innan vi gick vidare. Vad fan är folks problem? Skulle han ligga där och dö eller? Vad var det skämmiga med att hjälpa en alkoholist? Snälla nån..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0