Stockholmsfaror!

Jag har varit i Stockholm i två dagar nu.

Mathilda och Andrea kom till Stockhom på fredagen. Dom två på fri fot i stockhom.. suck! Dom fick den lättaste beskrivningen och ändå gick dom fel?! Jag skrev höger först, det första dom gjorde var att gå vänster.. suck igen! Haha men dom kom rätt tillslut efter att jag fick guida dom över telefonen!

Men det bästa var när vi skulle "planka" i tunnelbanan från näckrosen! Jag gick smidigt igenom spärren och skyndade mig mot rulltappan för att smita ifrån lite smidigt! Sen hör jag ett litet brak, kollar bak, Andrea klarade sig också, men en aning osmidigare... Så jag ställer mig i rulltrappan och börjar åka ner.

*BOOM*

- Hallåå hur gör man? Tjuter en välbekant röst bakom mig..

Kollar bak, ser att Mathilda inte kommer igenom, och att hon inte har någon aning om hur man gör? Herregud! Så jag som redan var påväg ner för rulltrappan, fick börjas springa upp igen! Jag kom ju inte någon stans till en början, utan fick öka tackten, och Andrea stog och skrattade åt mig som sprang och sprang utan att komma någonstans, medans mitt fluff hoppandes i takt med mina ben! Tillslut efter lite kämpande kom jag upp, hjälpte Mathilda igenom och rushade smått utskämmd ner för rulltrappan igen! Han som tar emot biljetterna i båsen hade tydligen suttut och skrattat åt oss! Men jag förstår han, jag menar tänk er hur det måste sätt ut?

Ett Boom, ett hoppande fluff och en tjutande panikslagen blondin! Haha bönder i storstaden!

Vi gick runt på stan, Andrea och jag betalade en piercing i örat till Mathilda (den där lilla broskbiten framför öronhålet). Det blev skit snyggt! Hani träffade vi också, så han hängde med oss. Vi åt på Kungshallen och då kom Enzio förbi :) Vi alla åkte hem till honom och det blev dunka-dunk i hans lägenhet med egen DJ och allt! Haha, psykosbilder!

Vi hade tänkt att gå ut, men det blev inte så, men hade trevligt anyway! Vi sov kvar i stockholm ännu en dag.

Nu kan Stockholm simma lungt igen, det är Uppsala som lever farligt!

Vem är det som springer och springer för att komma upp i rulltrappan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0