Vemdalen part 2

Fredag: Vi somande mycket sent så det vart jobbigt att stiga upp när Gittan kom och väckte oss. Men vi hade en ljuvlig dag att se fram emot, så de var lungan lixom.

Vi åkte till den enorma skidbacken och hyrde matreal, och köpte ett par skidbrills (haha snyggaste). Sen åkte jag Mathilda Andrea och sen bar det av upp i backen. Vi hade jävligt tur med vädret, det var trålande sol och inte en vindpusst! Helt gulliunt lixom! Vi åkte allt ifrån buckelpistar, svarta backar till gröna. Det var skit kul. Vi hade bestämt att den personen som vurrpa mäst skulle få ha på sej vurrparluvan dagen därpå! En vurrparluva är en ful designad tönt mössa som man måste ha på sig och skämmas i! Haha. 

När jag och Andrea skulle åka i liften (ankarlift), så var det ingen som hjälpte till attt sätta ankaret under asset, så vi skulle få ta den själv. Vi lyckades inte ta den ordentligt, så Andrea vurrpade (HAHAHAHAHAH) och fick därför äran att få ha på sig vurrparluven nästa dag! Men eftersom ingen ramlade ngt mer under dagen kom den stora diskutionen upp om vem som skulle ha den eftersom Andrea ansåg att min vurrpa som jag gjorde under promenaden (innan vi bestämmt om vurrparluvan) räknades och att det var mitt fel att Andrea vurrpade i liften (HAHA). Men det var ju lixom fusk eftersom luvan gilldes i backen! Men nej nej, eftersom hon envisades och vi var oense blev det en duell på kvällen! Mathildas fari Lunkan kom på att vi skulle stå på en varsin äggkopp och den som ramlade ner först skulle ha vurrparluvan! Andrea ramlade först, och jag slapp ha den! Haha.  







Vi ver heeeelt slut efter allt åkande och skratt (och panik), så på kvällen låg vi och kollade på några filmer vi köpte och åt godis. Det var megamysigt att vara mitt ute i den söta lilla stugan med eld, och bästa vännerna.

Kommentarer
Postat av: Frigids väninnor

Hej allihopa

Vendela heter nu mera FRIGID, så !!!!!

+hon är den största myttoman vi känner

(Frigid alltså)

2009-02-16 @ 16:48:40
Postat av: Frigids fiender

Frigid smyg-ramlade varenda dag i backen=

Frigid förtjänade vurpar luvan mer än någon annan !!!!!!!!!!!!!!!!

2009-02-16 @ 16:49:59
Postat av: Frigid

hihiih ja de e så ja kallas nu alla vänner som ja känner + alla anda med (A)

2009-02-16 @ 16:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0