Vemdalen part 3

Lördag: Morgontrött ännu en gång, och alla hade lite träningsvärk här och där efter gårdagen, men de hejdade inte oss!

Vädret var lika perfekt som dagen innan och upp och ner i backarna for vi! Andrea hade vurrpaluvan! Haha..

Mathilda körde den kvicka stilen

Andrea den traditionella versionen

... och jag den lite.. tjaa.. speciella!

Eftersom dom klagade på min åk-stil skulle jag prova att åka som dom påstod att man skulle göra! - Vipps så låg jag i backen, och Andrea fick sätta på mig vurrparluvan. Tusan också! Haha, jag måste sätt ut som en villsen turist med den dära mössan, och min tjusiga åk-stil!



Nu när jag redan hade vurrparluvan på mitt huvud, kunde jag utmana ödet eftersom det inte fanns något att förlora, höhö. Men nej nej jag fick behålla luvan på mig hela dagen. Så fort det hände ngt, i tex liften (at någon inte om ur sittliften ordentligt eller snubbade ) så var det mitt fel! Det spelade lixom inte någon roll om jag var i ena sidan av sittliften, så var allt mitt fel haha, töntar! Alla kollade på oss och skrattade då vi högljutt försökte (först den till kvarn) komma ut ur liften! Haha omg . .





Vi åkte hem tidigare eftersom vi hade tänkt att åka skoter innan det blev mörkt. Lunkan satte på ett långt rep efter skoterna, så jag, Andrea och Mathilda höll fast oss - och sen var det full fart frammåt en lååång sträcka! Det var skit kul, gupp och allt i full fart, de var nästan så man flög iväh ibland! Vi körde ut å ett stort fällt med stora kullar, och en i taget åkte efter skotern i fullfart. Det var skit mycket hög lössnö så det gjorde inte så ont när man ramlade!





Det bästa var när Andrea skulle åka! Lunkan körde skit fort, och helt plötsligt ser vi Andrea flyga högt upp i lufften och flaxa som en vilsen fågel - och sen försvann hon ner bakom en kulle ner i snön! Jag och Mathilda deckade av garrn! Lunkan hade alltså kört rakt ut för ett litet stup helt oförberätt! Hahahah snömonster AB. Det var skit kul, det var typ som att åka vattenskidor, fast i snön, det var gansak jobbigt att hålla sig kvar. Sen körde vi lite skoter själva också, det flöt på utan problem. Sen åkte vi tre på linan tillbaka igen.

Kommentarer
Postat av: Andrwe

Svar¨på blogg:

1. nej frigid lilla jag tjöt inte, gav inte ens ifrån mej ett ljud (var ju skräck slagen för FASIKEN!!!)

2. MYTTO;MAN MYTTOMAN MYTTOMAN

3.Andreas stil= traditionell OCCCCH KVICK

4. Bredbent inföding även kallad plogbil

2009-02-16 @ 16:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0