Saknar Afrika ibland

Idag tänkte jag var duktig att plugga psykologi på stadsbiblioteket, men nej nej, Cornelia övertalade mig om att vi skulle sitta på Waynes! Så de blev Waynes. Med en smoothie i min högra hand pluggade vi rätt flitigt...ett tag... sen kom Tyra, och då pratade vi mer än vi pluggade. Vi lämnade cafeet halv 6, och efter att ha suttit där i 3,5 timmar så hade vi pratat mer än halva tiden! Men skvaller är ju ett av de roligaste som finns sååå..

Just nu sitter jag och njuter av en gammal skiva jag hittade in-squeezad mellan en massa andra skivor! Det heter Best of the best of Ghana, och är riktigt riktigt skön! Eftersom man lever i Sverige, bland svenskar med svenska traditioner och svensk omgivning glömmer jag ofta bort min andra halva - Africa! Jag är ju bara halvsvensk eftersom min mori är en Swe, och fari är en affroman. Swe+Affroman=AffroSwe typ. Nu när jag börjar bli äldre så har jag fått mer intresse för Africa, det är ju helcoolt! Jag älskar att följa med Pappi + rästen av min försvenskade familj (haha) på afrikanska fester! Alla är helt galna och shakar loss för fullt! Killarna knäcker mäst! Det är dunder! Synd att inte svenskar är likadana när det gäller den biten! Där finns det minsann inga stela pinnar, haha. Bästa var när Aida följde med mig och min familj på en sådan fest för ett tag sen! Dunder! Alla raggar och dansar förfullt med än! Och då menar jag verkligen dansar! Wohoo deeeaaam! Ååh nu saknar jag Ghana.. Nu vill jag bort från tråk tråk Sverige.. Men fört måste ja ta studentfan innan jag börjar tänka på låång semester! Låååååång semester.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0