ZUMBAS NIGHT

Hejsan gottfolk!

Jag varnar för ett mycket låååångt inlägg, men det är så jävla kul så jag måste dela med mig av våra galenskaper. Jag har nyss kommit hem från "två-dagars-jobbet-i-stockholm" med Sveriges-skönaste-dansgrupp! Jag vet inte riktigt vart jag ska börja för det finns så jävla mycket kul att berätta! Jag får psykos när jag tänker på hur fucking underbart roligt vi hade!

Tisdagen, dag 1.

Vi mötter på stationen i sista minuten (som vanligt), vi såg ut som en grupp invandrare som hade fetaste packningen med oss! Åkte tåg, kom fram till Abrakadabra. Vi fick pannkakor till mat, yummie. Sen gick vi ner till danssalen och bytte om och flippade lite gran! Haha, körde battling till våran favorit låt med J-squad. Efter en timme tog vi vårat pick och pack och begav oss ut på vårat uppdrag. Det var att locka ungdommar att börja dansa, så vi hade workshopps med elever från skolor och sen i slutet av allt fick dom se en show med oss, vilket dom tyckte var coolt. Under workshoppsarna så undervisade även Markus, gabbe och en beeatch! Och vi hade skit kul *up in here* haha. Vi dansade skit många shower så vi vat heeelt döda efter och alla var svimmfärdiga! Men är man en dansare så är man - hard work work work.

Efter alla shower fick vi betalt och sen åkte vi vidare mot Näckrosen där jag hade fixat sovplats åt hela bunten. Min kusin är i Ghana, så vi fick bo i hennes lägenhet. Den var skit fin, jag blev helt kär och efter alla galenskaper som hände under kvällen blev vi faktist sugna på att flytta in tillsammans allihopa. Det skulle vara skit kul, och de skulle automatiskt bli fest varje dag! Haha.. Anyway när vi åkte tunnelbana så somande Aida. Helt plötsligt flyger hon ner på golvet baaam! Den lilla svartingen ser helt chockad ut och hela tåget tittar nyfiket för att se vartifrån de där baaamet kom ifrån! Assååå vi kollade ner på henne och dooooog av garrv! Hahahahahaha så söööt!

När vi kom fram till lägenheten satte vi på lite dunka-dunk, skönaste musiken! Vi satte oss tillsammans och hämtade telefonen, och ringde några samtal! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!! Asså, vi låg på golvet och vred oss, vart får du allt ifrån Mathilde? Du är så JÄVLA ROOLIG!! Och Aidas arabiska? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Efter någon timme var vi tvugna att sluta, för vårat eget bästa, hälsan måste ju trots allt gå först - och kramp i magen kan ju inte direkt vara hälsosamt? Men det var så fucking roligt, ja skrattar bara jag tänker på det! HAHAHAHAHAHA OMG.

Efter lite dansande och ännu mer skratt och psykos bestämde vi oss för att gå ner till Coop nära innan de stängde! Vi tog på oss våra klackar, bara för att! Haha ja vet vi är sjuka men annars hade vi tagit med oss dom i onödan eftersom ingen pallade åka in till stan och festa med dom på riktigt! Vi klackade ner 5 minuter innan dom skulle komma, så dom kollade fett snätt på oss när vi kom klackande in i den lilla butiken! Det första dom sa till oss var: Lugna ner er. Assåååå? Hallå? Vadå lugna ner oss? Bara för att vi är på bra humör och inte jobbar på ett ställe som Coop nära? Vi har inte ens något jobb? Haha.. Anyway: Bara för att dom var så otrevliga så drev Mathilde sönder sig med en kille som jobbade där! Haha asså stackarn, tycker nästan synd om han! Men lilla gubben, påstår du att ni inte har några chicken nuggets? Omg vad är de här för något?? Haha.. nog med de tyckte dom vi var slööa och bad oss skynda på. Haha..

Klick to the klack back again. Mathilde lagade mat åt oss, mumms. Sen fick Mathilde och Aida psykos och dansade. Det smittade av sig på mig och Mona också, så vi dansade psykosdans ganska länge. Det underhöll oss länge! Vi gjorde fula små dansklipp då Mathilde är "rapparen/sångaren" och vi andra är bakgrundsdansarna, om man kan säga så?

Monas fem killkompisar kom över vid 2 på natten. Mathilde flippade och la in fina kommernarer som gjorde så att man skrattade ännu mer! Asså duder. Själv började jag bli trött efter hela dagens underhållning, men de var kul att bara lyssna på deras konversationer.

När vi skulle sova på morgonen skapade Mona ett nytt språk i sömnen! Haha det andra hon skapat btw. Nässpråket får vi inte glömma.

Onsdag, dag 2

Vi var tvugna att ringa och ställa in dagens jobb, haha Binta hade skadat nacken, Mona ryggen och Mathilde, Aida och jag hade lite småont lite här och där, men inte så farligt, men vi ville inte vara 3 som dansade + att på morgonen var de skönare att ligga och sova allihopa i en säng - like a big family. Vi gick upp typ 3 på dagen, chillade lite och småstädade. Alla var helt döda! Senare tog vi vårat pick och pack och åkte till Kistagallerian i våra klackar, wanna B on top..of the heals? HAHAHA. Sedan vidare in till stan och kollade några affärer, sen tog vi tåget hem. Vi hamnade i en liten hytt men en ända människa, ofta hon skulle få ha en hel hytt för sig själv när Zumbas var i farten?

Mathilde hade köpt en piercinggrej till örat (där uppe), som hon absolut skulle sätta i på tåget! 

Vendela: Ska du inte vänte tills du kommer hem?
Mathilde: Håll käfften
Vendela: Men tänk om du tappar de?
Mathilde*immiterar Vendela*: Men tänk om du tappar de?
Vendela: Whatever..

2 sekunder senare.

Mathilde: Jag tappade kulan! omg omg omg!
Vendela: I told yah, jag säger bara vättiga saker! 
Mathilde: Håll käfften...*immiterar Vendela*, jag säger bara vättiga saker!

HAHAHAHAHA DIN FIRRI, VEM HADE RÄTT? :D <3

Den fula tjejen i vagnen klagade på oss att vi var för högljudda, vilket hon inte skulle ha gjort, haha!

Tack för en mega-duner-svårslagen-stockholms-trip-med-er! Loove, fler Zumbas-speciell-nights ska de bli, watch out!

Kommentarer
Postat av: mathilde

asså jag döööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööör hHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH ASSÅ NU ÄLSKAR JAG ZUMBAS SÅ MKT

2009-01-14 @ 23:20:55
URL: http://mathiilde.blogg.se/
Postat av: Blacki

Hahaha BÄÄÄSTA dagen/natten/dagen i mitt liv..

Haha mina firri/jahood barn

2009-01-14 @ 23:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0