The voice summercamp day 1

Finner inga ord. Det är så jävla ballt coolt roligt att vara här! Vi tränas av några av sveriges bästa dansare som deltagit i bla floorfiller och massa annat. Vissa av dom har varit som små idoler för mig när jag var yngre, så det var lite kul att träffa dom, även fast jag redan träffat några av dom förut.

Våran första klass var för Jonas som körde Ragga/dancehall expremento. Det var skit roligt och man fick aldrig nog, tung. 


Under lunchen drog vi ner på stan och köpte ett par nya dansskor i var, katter. Vi åt luch på kungshallarna tillsammans med Browa, och sedan åkte vi tillbaka till dansen.

Andra kursen vi valde var house, men vi blev sugna på att dansa hiphop fusion (typ tjejig hip hop lite sexig sådär), så vi tog en klass för Sussie istället, och hon är jätte duktig. Jag dansar ju för hennes syster Adena i vanliga fall. 

Sen dansade vi hiphop/Street med Mario (dom flästa vet vem han är, han var med i floorfiller). Det var den högsta nivån så det gick ganska snabbt, men han är riktigt grym.

Vi avslutade dagen med att ta en Crumping lektion. Shit vad jag blev kär! Crumping var en dold talang innom mig som jag inte riktigt visste att jag hade. Men jag kunde tydligen crumpa riktigt bra, för i slutet av lektionen gjorde vi en ring så att alla skulle vänja sig vid att battla och så, och när det var min tur att gå in körde jag på, och vilken respons jag fick av dom andra! Dom skrek och jublade, och Mario flippade och slängde av sig sin keps och grejer för jag var så "tung på crumping". För er som inte vet vad crumping är så är det en "aggritionsdans" man flippar totalt och hoppar, sparkar och slår haha. 

Så jävla värt, jag är riktigt glad att jag tog mig i kragen och kom hit.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0