Studenternas dag

Måste börja med att säga grattis till alla studenter! Ett år kvar för mig innan livet kan ta sin "riktiga" start :)

Mathilda och jag åkte iallafall in till stan och åt på Cupido vid 12 tiden, mysigt, gott och skvallrigt.

Sen åkte vi till Celsius och hängde en gris runt Ginnys hals och firade henne och några andra studenter där. Haha någon hade druckit ett glas för mycket eller två, men jävligt snygg var hon ändå :) Vinklade tösen adjö på flaket, sen drog vi vidare.


Till Slottet för att se när Andrea och alla andra på Lundellskaskolan sprang ut! Ååh herre gud var många det var som trängdes och letade som bortsprugna virriga hönor efter deras skylar. Vi vinkade av Andrea vid flaket.



Mona ville få upp oss på hennes flak, men stegen var borta så vi kom inte upp, haha! Men vi sparar oss till nästa år, vårat år.

Äventyrade oss vidare, och vinkade till alla på olika flak, man kännde ju nästan någon på varje flak! Sen åkte vi hem till mig, fixade oss lite, snurrade och dansade lite, sen åkte vi till Andreas mottagning tillsammans med min moder.



Efter massa god mat och trevligheter åkte jag och Mathilda vidare till Ginnys mottagning, där det var lite drag. Folk buggade och svingade runt, jag dansade ändast en vals eller vad man ska kalla de, haha en dirty dancing låt iallafall. Blir man uppbjuden får man ju inte tacka nej!

Ååh, det var världens sötaste unge på fyra år där! Tyra hette hon!

Tyra: Vet ni vad som händer om man dödar en spindel?
Jag: Ööh, det regnar?
Tyra: Neej, spindeln dör!



Vid 11 tiden åkte vi in till stan, inte för att göra något speciellt. Jag hade fått en biljett till Skaris, men jag tycker att studenterna skulle få festa själva, så jag åkte inte. Men vi blev iallafall avsläppta utanför BJ och jag hade inga planer på att gå in på BJ eller någon annan stans heller! Men helt plötsligt hamnade jag och Mathilda i VIP kön och fick komma in på 2 sekunder, medans dom som stod bredvid oss i den "vanliga kön" hade köat i över två timmar för att komma in. Haha.

Där inne dansade vi tillsammans med massa studentmössor och glada människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0