Praktik dag 4 - Dont mess with me!

Jag lyckas alltid få som jag vill! Imorse tog jag bussen 809 som skulle vara i Almunge 8.08. Sen skulle jag byta till buss 810 mot min praktikplats som gick 8.10. Bussen 809 var lite sen, så jag frågade busschaffisen om 810 skulle vänta på809 eftersom den var sen! Jaa sa busschaffisen jag ringer dit nu! Bra tänkte jag och satte mig ner igen.. När jag gick av bussen såg jag två bussar, gick till båda två och kollade men ingen av dom var 810! 809 åkte iväg fort som fan! Jag kollade på klockan.. bussen gick för 2 minuter sedan.. Fuck!

Vad ska jag göra nu tänkte jag,  nästa går om typ 4 timmar! Förbannad som jag var ringde jag till UL. Jag undrade vad dom kunde göra åt saken! Tjejen jag pratade med sa typ.. vi kan inte göra något åt saken, det är 809s fel. Idioooooot, jag blev skit arg och krävde att få prata med en ansvarig för det är delas fucking ansvar att bussen är i tid! Hon blev typ rädd, visste inte att jag kunde bli så arg, haha! Jag fick lämna telefonnummer, sen skulle dom höra av sig om ett tag!

Det var sviiiinkallt och jag var så jävla arg! Jag väntade på att bussen jag kommit med skulle vända om så att jag skulle kunna gå på bussen igen och skälla ut idiot-jävlen som sa att bussen skulle vänta, men som gasade iväg i 110 så fort jag gick av! Efter ett tag rinde min lur och en man sa:

- Hej, är det du som är Vendela?
- Mmmmmmmm....
- Ehm... okey.. eehm..
- Mmmmmmmm??
- Vi skickar en buss som kommer och hämtar dig om 15 min.
- Aaah de hoppas jag!! Klick.

Haha han var rädd stackarn.. Någon har lärt sig, dont mess with me when it´s cold outside biiiatch!



När människan kom och hämtade upp mig (egen privatbuss haha) såg hon skraj ut, men jag kunde inte skälla ut henne eftersom det inte var samma person som ljög för mig innan om att bussen skulle vänta.. Men trevlig var jag iallfall inte! Haha.

Praktiken gick bra, stod vid kassan och hjälpte till större delen av dagen, det tycket jag är roligast - man stöter på helt weardo-people!

Väntar på att Cornelia ska komma så vi kan fixa oss och kila ut på BJ som har anordnat en speciell night tonight! Är igentligen inte alls sugen, tror jag håller på att bli sjuk! Måste vart från imorse då jag stod ute och frös asset av mig (eller vänta asset är kvar), men annars måsta jag ut i helgen (har lovar Cornelia att följa med henne eftersom hon nyligen fyllde 18). Och jag vill faktist vara hemma i helgen - för en gångs skull! Hoppas det slutar så också.. Har även vänner som fyller år denna helg.. som alltid! Haha, later people!

Kommentarer
Postat av: Joanna

hahahaha, sköön du är! :D men när kommer bilderna fru knorr! puss <33

2009-03-19 @ 20:55:58
URL: http://joannaarbil.blogg.se/
Postat av: vendela

dom kommer dom kommer, måste hitta sladden!

2009-03-21 @ 00:09:54
URL: http://veendelaan.blogg.se/
Postat av: Isabell

hah,åhh jag kan förstå din ilska!!

bussar brukar alltid krångla så fort jag ska åka dom!! har också skällt ut ul ett ex antal gånger!!!

MORR!

2009-03-23 @ 20:56:13
URL: http://isabellarbil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0