Vendelas dag!

Hello everybody! Hope you´r fine!

Idag är det farsdag, men det är ju inte så speciellt, hur många farisar finns det inte lixom? Men det är inte allt! Det speciella med denna dag är att det är min namnsdag!! Wiii!! Haha, visst det är kanske lite överdrivet att fira namnsdag men man ska ju inte klaga när man får en extra pressent och tårta en dag extra om året :)

Vi har iallfall just ätit tårta och myst lite så där, familjen Idun minus Paula. Riktigt smarrig, med choklad! Jag fick pengar och en tjusig stor kaktus! Haha det är det ända som jag kan ha i mitt rum! Jag vattnar mina blommor kanske en gång i halvåret, om ens de. Har till och med lyckats att få en liten kaktus att dö ut!

Vendela är ett kvinnonamn med tyskt ursprung. Det är en kortform av namn som börjar på Wendel "vandal" och har förekommit i Sverige sedan 1400-talet.

Namnet var populärt runt sekelskiftet 1900 då det kom med i almanackan, och har sedan 1990-talet åter blivit ett av de 100 vanligaste namnen. 31 december 2005 fanns det totalt 2 814 personer i Sverige med namnet, varav 1 519 med det som tilltalsnamn.



Tack Isatu, mycket fin hälsning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0