Michael Jackson

Jag tror inte att Micheal Jackson var pedofil. Jag tror att han ville alla gott och att ingen skulle få en sådan uppväxt som han. Alla vet ju historien (olika versioner men ungefär samma innehåll) om hur hans pappa behandlade honom osv, och jag tror att han därför behandlade barn extra "bra", typ överdriver "bra" så att de barn som kom i kontakt med han kände obehag. Han pratar ju alltid lungt och stilla, så jag kan tänka mig att det missuppfattades, han ville ju bara ge kärlek till barnen, eftersom han själv inte fick någon.

Jag tror verkligen att han var en bra människa, dock lite vilsen. Jag mår dåligt av att kolla på honom i olika videor, när men ser operationerna stegvis. Han var så söt när han var liten, och eftersom han hade fina drag blev han ju vacker när han växte upp.

Runt just de där operationsområdet har man ju hört tusentals historier om varför. Jag väljer att tro på att han bytte hudfärg för att han hade en sjukdom, han tålde inte sol. Men jag kan ju ha helt fel, men som sakt det är vad jag vill tro. Men anledningen till alla annan operation har jag faktist inte så mycket åsikter om. Alla i hans familj verkar ju ha opererat näsorna, det syns ju - och enligt rykten så opererade han den för att han liknade sin pappa så mycket, och påmindes varje gång han tittade i spegeln? Vet inte riktigt vad man ska tro.. Han var ju fortfarande snygg efter några operationer, men sen gick det ju en aning för långt, why Michael, why?

Hela hans liv är ju tragiskt, men ändå vakert. Jag blir glad att se hur han behandlar folk, och det är också varför jag tror att han var en underbar människa, även om det finns mycket som påverkat hans liv, han skulle nog vara "normalare" om hans barndom sätt bättre ut. Han ville verkligen alla väl, och därför är det ännu sorgligare att han gick bort.

För mig är han som ett helgon, han skulle kunna vara en Gud (för att överdiva) :). Jag har växt upp med hans musik, vi gjorde alltid små koreografier till hans låtar i vardagsrummet. Han var inte en idol, men han fanns lixom alltid där, hans musik tröttnade man aldrig på. Det är inte förns nu, efter hans bortgång som jag verkligen uppskattar hans musik och ser han som en människa med mycket kärlek, kärlek till människor men framförallt musiken, jag vet ingen som har den känslan för rythm och musik som han. Han är bäst!

Jag kollar på hans videor rätt ofta på youtube, jag har mina favoriter. Jag kan fortfarande inte fatta att det tog så hårt att han gick bort, jag kände ju inte han direkt, måste ha blivit någon conection genom hans musik som åkte rakt in i hjärtat på mig, just love it.

Allt jag skriver är min åsikt, så ni behöver inte hålla med men lämna gärna din åsikt!

Avslutar inlägget som jag skulle kunna göra tusen gånger längre genom att säga att Michael lever vidare, ingen kommer någonsinn kunna göra det han gjorde, his the one and the only. Bless and love - Rest in peace.



Slutet är fantastiskt, kolla söta lilla pojken.
Michael gråter, must bee the love for his music.


Kommentarer
Postat av: lisa

Hade världens disskusion om MJ på SS efter han gått bort.

Var flera som kom in i disskusionen och lämnade negativa kommentarer om att han var en pedofil och undrade varför vi sörjde hans bortgång.



Vilken mamma eller förälder i världen vill inte ha sitt barns förövare i fängelset???



De här barnens föräldrar valde ta emot pengar. Vilket räcker för mig att tro att det var det enda de var ute efter. Jag har och kommer alltid tro att Michael INTE var en pedofil.



Alla undrade om Michael blekte sin hud. Jag tror inte att han gjorde det. Jag vet inte om du har sett bilder på hans hy då sjukdomen tog fart.

Det var en väldigt och är fortfarande en sällsynt sjukdom. Många hade inte hört talas om den på 80-talet. Ungefär då hans sjukdom börja slå ut, tror jag.

Jag har läst lite på wikipedia, även sett bilder. Har jämfört de med bilderna jag sett på Michael. Och mkt talar om att Michael hade vitilago. Även pappan berättade att det var en sjukdom som fanns i familjen. Jag vet inte på vilken sida, men spelar roll.

Hursomhelst. Än idag verkar det som om alla vill ha hans pengar. I guess it will never stop.



Jag tog också hans bortgång väldigt hårt. Minns inte att jag gråtit en hel dag i mitt liv.

För att vara ärlig, har det släppt lite. Känns lite bra då jag fick huvudvärk efter jag gråtit bara jag tänkte på honom.

Har inte sett This Is It, men det ska jag snart göra ;-)

2009-11-05 @ 00:58:53
Postat av: Annika

Vackert skrivet! Roligt att läsa bloggare som uppskattar honom.. Rätt ovanligt. Alltid är det någon som har en "hålhake"

2009-11-05 @ 20:21:22
Postat av: Naomi

Han var verkligen lite av ett helgon. Hans musik är verkligen en inspiration, hans musik är något som hela min familj har vuxit upp med och som alltid kommer leva inne i oss oavsett vad.

Din åsikter låter verkligen rimliga, men det kanske är för att jag håller med och har själv tänkt på det på ett liknande sätt.

Men riktigt kul att du skriver så bra om han !! =D



2009-11-11 @ 19:58:31
URL: http://naomiandnatalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0