SM hiphop/street 2009

Vilken dag! Vaknade klockan 7 på morgonen och kom hem 4 på natten! Hade en skit nice dag, älskar att vara på dessa tävlingar och träffa tusentals andra dansare från hela sverige som älskar att göra samma sak som jag.

Singel gick faktist helt okey, kom på en 6 plats - klarade mig till semifinalen, men var helt död vid det laget :) Haha, men är super glad ändå jag har ju inte tävlat hiphop/street på ett år och jag "går" ju inte på hiphop/street klasser heller, är självlärd - så det är jävligt kul att se att man har lite skillz ändå, tänk lixom om jag skulle börja ta klasser i hiphop/street och tävla regelbundet!? Kanske till våren? Annars kommer jag garanterat göra det efter studenten då jag har möjlighet att sattsa på dansen på riktigt! Har ju ändå lyckats ta mig till silverklasserna, där är ju alla duktiga! :)

Binta kom på en delad 5 plats i bronsklassen, fett bra ju! Det är så kul när Binta dansar hon ser så söt ut när hon skuttar omkring och ler (när hon kollar på mig som skriker och jublar bredvid tävlingsgolvet). Än så länge tävlar vi inte i samma klasser, vilket är skönt, båda har ju lixom chans att komma etta då, inte en etta och en tvåa :) Jag började tävla singel 16+ SM 2007, då jag vann, så har hoppat upp från den klassen nu (man hoppar upp klasser när man kommer bland de 4-5 bästa ett visst antal gånger). Sedan dess har jag tävlat typ 5 gånger i singel kanske? Binta har ju nyligen börjat tävla singel, med det ser bra ut ju, she´s right behind me!

Par delen då? Hahahahaha säger jag bara! Vi åkte ut i semifinalen faktist, och den omgången var ganska knas! Haha vi skrattade oss igenom dansen som jag sa att vi förmodligen skulle göra, men det var kul - och vi visste ju från början att de inte skulle hålla hela vägen, att göra dansen en dag innan är ju inte direkt bra! Haha :) Men tror vi kom på en 6 plats där också faktist om jag minns rätt :) Vi ska ta tag i de och sattsa, men det är svårt att hinna med eftersom vi har så mycket annat för oss, och är ofta uppbokade på helgerna..

Alla som ställde upp är vinnare, men bara en i varje klass får ju titeln :) Alla som vann förtjänade de, dom var skit diktiga, och se de från den ljusa sidan vann ju ett SM förra helgen - Swedens official dancehallqueen!!

Har iallafall haft en superdag, love it.

BILDER KOMMER :)

Kommentarer
Postat av: Binta

jag kom 4:a inte 5:a vendela!

2009-11-30 @ 00:44:54
Postat av: Anonym

hur många tävlande var det i silverklassen odär du tävlade och hur många i par-tävlingen där ni tävlad?

2009-11-30 @ 20:15:14
Postat av: vendela

I silverklassen var det något med 30 tror jag och i par..hmm de vet jag faktist inte, något liknande kanske?

2009-11-30 @ 21:24:47
URL: http://veendelaan.blogg.se/
Postat av: lil b

aa silver var det 31.

i par var det 24:a par och i brons var det 35 stycken

2009-11-30 @ 22:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0