Dansination

Eftersom Binta och Essma lämnade mig och Jessica här i lägenheten typ 5 i morse, så var jag helt sliten när jag skulle till jobbet! Men när jag kom dit blev man lika glad som vanligt och energin av alla glada dansare som man möts av gör så att man får en fin kick!

Jag dansade house idag igen, fast denna gång med Suzie. Jag diggar henne, både som dansare och person. Hon är ganska flummig, vimmsig och söt på samma gång :) Jag hoppade som sakt in på hennes klass, och det vart typ en fortsättningsgrupp, så alla var duktiga! Har ju lixom inte dansat house, men jag gjode så gott jag kunde, och det var superkul!

I slutet av lektionen bildades en "ring" som går ut på att man ska gå in i "ringen" en i taget och freestyla som det heter när man går in och kör (improviserar) så gott man kan. Jag var typ "ööh, whattafack" ska jag gå in och freestyla när jag knappt kan några steg? Men när det var min tur hoppade jag in i ringen, hamnade i min egen värld tillsammans med musiken och bara "körde min grej".

Tydligen gjorde jag bra ifrån mig (blev lite chockad) då det kom ett gäng efteråt och tyckte jag var as bra! Fast jag försökte förklara att house inte riktigt är "min grej" men att jag gärna vill lära mig det, så sa dom att jag hade känsla för musiken och att man såg att jag "kunde" dansa house och att jag borde utvecka det. Shit dolda talanger Vendela, dålda talanger - Hahaha.


Jag tog även en klass för "Sean Banan", (känd från floorfiller). Har aldrig tagit en klass för honom, även då jag "umgåtts" med han och stött på han ett flertal gånger. Då vare hiphop/dancehall som gällde och mina skinkor började gå igång så fort musiken sattes på. Det var kul och Jessica och jag flippade till låten, wiiii :D

Dock tycker jag att hans lektion var en aning dryg, haha han drar föör mycket skämt under hans undervisningar, mer "komedi" än dans. Men vissa skämt var roliga, andra helt världelösa haha. Men vi alla vet att vår lilla Sean är speciell :) Men även han är en skicklig dansare!

Jessica och jag har även gjort klart en ny koreografi. Den ska vara mer "sensuell" än "goo-goo-flipp". Vi har ju en show imorgon då vi blivit uppbokade av en klubb. Vi får se om den sitter till imorgon, last minute groop.

Kommentarer
Postat av: helin

haha du är inte ensam om att tycka att sean drar lite för mycket skämt under hans klasser. Kan bli lite jobbigt ibland haha

2009-10-04 @ 10:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0