Facit på frågorna

Här är svaren på era frågor, hoppas dom duger haha!

Hur länge har du dansat?
Jag har "dansat hemma" sen jag ploppade ut, i vardagsrummet och sådär. Men jag tog min första dansklass på ekebydansstudio när jag var 12 år. Men kan inte påstå att jag började dansa "serriöst" förns jag var 16 (när Zumbas startade).

Finns det någon dansare, som du har som förebild?
Hmm.. Inte som jag kommer på just nu faktist. Men av dom man "känner igen" från Stockholm osv så diggar jag Nicky!

Din favoritartist?
Jag har inte direkt någon idol, lyssnar på olika sköna artister periodvis. Sen har man ju alltid favoriter som sitter kvar, typ som take you down med Chris Brown :)

Hur uttalar du/dina vänner ditt namn? Ven-del-a eller Ven-dela
Haha det uttalas "Vändälla".

Dina två närmsta vänninor och vänner (killar), som känner dig bäst?
Oj, den var svår kan faktist inte välja ut två :/ Men dom som står mig närmast vet nog om det :)

Har du något husdjur? Ifall du inte har det, skulle du vilja ha det och isåfall vad?
Nej jag har inga husdjur, bara pappas akvariumfiskar som simmar runt. Min bror är alergisk mot pälsdjur, annars hade vi nog haft katt och hund. Dock är jag inte värsta djurvännen så its cool, its cool. Har haft två sköldpaddor när jag var yngre och min syster och bror hade en varsin skäggagam (ödla).

P.S Du är Grym på att dansa. Vill se mer av dig :D
Tack så mycket, jaa de kommer du nog få göra :)

Hur länge har du dansat?
Jag började dansa när jag var 12, men började inte "sattsa" förns jag var 16.

Vilka dansstilar kan du?
Jag dansar dancehall och hiphop/street som mäst, men jag har lätt att lära mig olika stilar överhuvudtaget men det är dom stilarna jag har dansat mäst. Eftersom jag går dans i skolan så dansar vi ju jazz, mordern och balett också. Kan nog lite av allt bara jag får se hur man gör så kommer jag snabbt in i det :) Crumping är ju också något jag kan lite av.

Hur lärde du känna Binta och hur länge har ni dansat ihop?
Jag har känt Binta i två år och vi lärde känna varandra i och med att vi startade en grupp och började dansa tillsammans :) Det känns dock som om jag har kännt henne hela mitt liv eftersom vi umgås 24/7.

Har du många bloggläsare?
Beror på hur många som räknas som många, men över 100 har jag iallafall och ni blir allt fler och fler :) Min blogg är inte riktad mot någon speciell grupp, typ som modebloggar osv, den handlar ju mäst om min vardag och dansen.

Vilka bloggar brukar du själv följa?
Jag tycker att det är tråkigt att läsa bloggar överhuvudtaget, men jag brukar kika förbi mina vänners bloggar och snoka igenom dom lite snabbt ibland.

Vem är din närmaste vän som du berättar allt för?
Man skulle kunna säga att jag har två typer av närmnsta vänner. Vänner som jag känt länge och som jag har växt upp med och vänner som jag umgås med varje dag. Mathilda och Andrea är mina bästa vänner som jag kan berätta allt för, dom har varit med mig i många många år medans Mathilde och Binta är mina bästa vänner som jag umgås med dagligen, som är med mig hela tiden i min vardag. Cornelia kan jag också berätta allt för. Och BDS.
 
Pluggar/jobbar du?
Jaa, jag går sista året i gymnasiet. Läser Sam-ekonomi med inrikting dans. Jag jobbar som danstränare på två ställen i Uppsala, och snart kommer jag även jobba på vårt eget företag studio 018.

Vad har du för framtidsplaner/drömmar?
Shit, den där var svår.. jag ska bli rik iallafall! Nej men det bästa skulle ju vara att bli en stor koreograf i USA eller så, och att få jobba som bakgrundsdansare för stora kändisar. Finns så mycket jag vill göra, men där har ni en av drömmarna. Framtidsplaner är att resa till Ghana (juni), Australien (slutet av 2010 till min syster), jobba, jobba, jobba - USA here I come, bye sweden!

Dina bästa/sämsta egenskaper? enligt dig själv och andra.
Hmm.. Jag ställer ofta upp, rolig och snäll. Lat, skoltrött och seg.

Från vilket land/länder har du dina rötter från?
Sverige (mamma)  och Ghana (pappa).


Känner du att du har tid att umgås med dina vänner som står dig nära? Eller vänner överhuvudtaget? Finns det vänner som du önskade att du kunde umgås mera/mindre med? Du verkar ha ganska mycket att göra :) Frässten, du rockar on the danceflooor!
Jag har verkligen inte tid att umgås med mina vänner tyvärr. En och annan hinner man ju träffa mellan varven, men självklart önskar man att man hade mera tid över ibland. Jaa det är defenitift många av mina vänner jag önskar jag kunde umgås med oftare, Joanna och company tex! Det finns många många flera :) Thanks!

det stavas HELST inte hällst :P
Aah, men jag är keff på att stava, som att det är det ända stavfel i denna blogg haha!

är det folk som "mobbar" dig för att du är en stor tjej som kan dansa bra? läste på bintas blogg att folk hejjade på dig bara för att du var "tjock"?
Haha neej, det har aldrig hänt förut, det var bara en mobbad människa som skrev kommentaren, och det är den ända jag har fått. Men varför skulle jag ta åt mig av en mobbad människa som skrivet sådär?

skulle du vilja gå ner i vikt eller är du nöjd?
Skulle vilja och skulle vilja, känner inget större behöv, trivs jätte bra med mig själv ;) Dom som känner mig känner även till min kärlek till mat :D

vilka killar dras du till? vilken ras?
Hmm..Mulatter först och främst, dock är dom väldigt sällsynta! Haha, men lär man känna en person som man tycker om så går ju självklart inte "rasen" i första hand :)

du e bra!
Thanks!

vart brukar du köpa dina coola leggins?=) Ge tips på kläder!
Jag handlar inte på någon speciell affär, handlar lite här och var där jag hittar sånt som jag gillar :) Det är ofta när man inte letar efter någon som man hittar det bästa! Sånt som kan se skit fult ut kan vara hett när man väl provar det :) Så mitt tips är att köpa sånt du gillar från olika affärer och skapa din egen style av det du skrapar ihop :) Prova dej fram!

1. om du fick chansen att göra något med binta t.ex. slå sönder henne. Grejen är att hon inte kommer minnas ett shit dagen efter! vad skulle du gjort?
Haha få henne att skämma ut sig totalt in public eller buga och kyssna mina fötter, ragga på en ful människa kanske? haha! 

2. Grattis till vinsten, skulle du kunna dela med dig till din favorit kompis?
Haha you wish!

3. Hur många läsare har du som mest
Närmare 200 :)

4. Dela med dig av din svartaste hemlighet som finns i ditt rum någonstans, HAHAH HA DET!
Haha du är min hemlighet!

Kärlekslivet...Busy? Single? Berätta :)
Haha, I am a busy single! Det är allt jag har att säga :D

Jag vill veta vem den coolaste managern du haft? ;-) (I´ll buy you an icecream next time we meet, for the right answer...)
Det där var en svår fråga haha! Hmm, måste nog svara Fatou!! (You owe me an icecream)

Jag undrar vad du tänkt göra efter studenten? Resa, jobba, dansa, plugga vidare?
Två resor planerade (Ghana, Australien) innan jag ska bosätta mig i USA där jag hoppas att jag kommer vilja stanna :) Innan dess blir det nog en del jobba, förmodligen som danstränare (om inga flera erbjudanden dykt upp innan dess, med tanke på vilka erbjudanden Blackout har fått), men funderar även på att gå ett år på ett dansuniversitet så att jag ska kunna bli bredare inom dans och klara mig bättre i USA sen. Inga planer på att plugga vidare på ett tag, ska dansa och se vad som händer innan jag pluggar igen!


Har du svårt att stå emot grupptryck?
Absolut inte, ett exempel är ju att jag aldrig börjat röka som de flästa av mina vänner gör. Nasty!

Om du fick "önska" en dansstil du var bra på utan att öva, vad skulle det vara?
Balett kanske, det är så tråkigt - men jobbigt, ballt och svårt! Men det skulle ju vara skönt att "slippa" öva upp.

Du är så skön när du dansar!
Tack så mycket!

Kan inte du lägga upp lite "dagens outfit", du har skön stil!
Tack kul att du diggar´t. Är lite anti dagens outfit, visst det är kul att kolla på men tycker alla ser så fåniga ut när dom lägger upp en pouse och leker modeller i olika possitioner varje dag, vissa tar ju bilder på sig varje morgon för att visa hur dom ser ut innan dom går till skolan lixom! Haha, inget för mig :) Men en och annan bild slinker ju upp när jag har kläder på mig, haha!

Nämn tre bra och tre dåliga egenskaper hos dig!
Gjode det längre upp :) Men kan ju försöka komma på tre nya :P Mitt skratt får andra att skratta, skön, underhållande. Envis, suris ibland, lat!

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon?
Packa min väska, hej då Sverige!

Tror du att du kommer lyckas med ditt dansande?
Beror på vad som menas med lyckas, men jag är 18 nu, och har redan gjort saker som andra bara kunnar drömma om, så förutsättningarna finns, handlar ju mäst om talang och vilka kontakter man stöter på :)

Tycker du att du är duktig på att dansa?
Jodå, jag har ju känsla för rythmen, det är ju en bra början :)

Vad undervisar du i för stilar?
Hiphop/Dancehall mäst, men för det yngre (5-10 år) så undervisar jag även i jazz och showdance.

Hur många timmar i veckan undervisar du?
6 timmar just nu.

Tycker du det är kul att lära ut dans?
Jaa, speciellt när man uppskattas och när man ser att eleverna kämpar och vill!

Vad gör du när du inte dansar?
Umgås med nära och kära :)

Hur många syskon har du?
Två, en syster och en bror.

Ålder på dom?
14 och 20 :)

Vad spelas i din ipod?
Skön musik, dancehall, r&b, hallaluliamoment låtar, dunkdunk. Det är lite smått blandat men alla låtar är ju självklart bra!

Hur många piercingar har du och vart?
En i naveln (13-14 år), Tungan (18 år), 5 hål i ena örat och 1 hål i det andra, men planerar att ta hål i den där lilla bråskgrejen framför öronhål-lyssnar stället, haha.

Har du någon tatuering?
Nej, men jag kommer göra en om något år, vet inte vad jag vill ha så det får läggas på hyllan ett tag.

Hur gammal var du när du gick ut på krogen första gången? Du fyllde ju 18 nyligen men du klubbade ju sen en tid tillbaka :)
Jag var 16 :) Har klubbat 2 år fullt ut, bra att man började i tid så att man kan ägna sig åt annat nu när man är 18, haha!

 Beskriv dig själv med tre ord.
Haha neej har redan gjort det, det får räcka :)

Heej V :) Har jag berättat vilken grym dansare du är, aså jag diggar dig jätte mycket. Du kan dina grejer och du är jätte söööööt :D Nu till frågan:) Vad skulle du göra om du inte dansade? har du andra saker som du är intresserad av? <3
Tack så jätte mycket, det är alltid kul att höra när man är bra på något :) Hmm, shit ett liv utan dans, knaas! Haha nej jag tror jag skulle sysslat med någon annan typ av sport, kan dock inte komma på någon nu, svårt att föreställa sig att inte dansa! :D

Mjaaw, Du är grym på att dansa, bäst i din grupp och bättre än många jag sätt tidigare! Jag undrar om du har några tips på hur man får så fin hud som dej? Vad använder du dig av?
Tackar så mycket, kul att höra! Haha jag använder inga krämer eller puder eller så, its natrual.

Brukar du sola solarium?
Nej jag har solat solarium en gång i hela mitt liv, och det var mer en kul grej, inte att bli brun. Men det var jätteskönt och harmoniskt att ligga i ett solarium, så om jag solar igen så är det mer för att det var skönt.

Vendela du är sååååå vacker!
Tack, kul att höra :)

Kan inte du lägga upp klipp oftare på dej när du dansar? Diggar din rytmiska känsla. Har du inget gammalt klipp på din gamla dansgrupp zumbas? såg klipper när ni dansade på grand med uppsala tv för länge sen. Tycker att det var tråkigt att dom filmade alla "lättlläddas delar" än att filma er som helhet. Du borde tex synas mer än många andra då du dansar bäst!
Joo, ska försöka bli bättre på de. Jo håller med där, tråkigt att dom inte filmade helheten utan zomade in allas rumpor och magar istället! Inte undra på att folk förknippar dancehall med "snusk"!

Kan dina syskon också dansa?
Min bror är jätteduktig, men han är blyg. Min syster har nog dolda talanger, vi dansade ju trotts allt tillsammans när vi var små :) Massa tjusiga shower i vardagsrummet till 90-talets klassiker!

Vem har du fått dansen av, mamma/pappa?
Pappa helt klart haha!

Nice blogg!!
Thanks!

Jag gick höra att din födelsedagsfest var jätterolig och att du fick lapdance av dina killkompisar! Kan inte du snälla lägga upp ett klipp på det? Skulle vara jätte kul att se :D Du är tuuung på att dansa, fortsätt såå! :D
Haha aah det fick jag, kanske slänger upp ett klipp, men ska fundera på saken! Tackaar! :D

Thats all for me! Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0