Mamma, redan?

Imorgon har jag ännu ett prov framför mig! Ser det ut som om jag har börjat plugga? Svar nej. Geografin kan ju ta sig där bak! Får sätta mig en stund imorgon och läsa igenom sidorna på lunchen eller något, detta kommer ju gå åt skogen! Idag lämnade jag in en fetinguppsatts om "etik på jobbet", och tro mig - det var tråkigare än det låter!

Nu ska jag berätta om en liten händelse som jag blev en aning chockad över! En konversation mellan min religionslärare och mig.

Relionslärare (R): Visst har du körkort?
Jag (V): Jaa, har haft det snart en månad.
R: Men gud vad kul, jaa jag såg ju den en gång körandes! Har du tillgång till bil?
V: Höhö.. aah det har jag..
R: Men gud vad skönt! Har du familj?
V: Ööhm.. familj? Hur menar du? (Tänkte att hon bara hade formulerat frågan lite fel, och att hon menade om jag typ bodde hemma som barn hos mina föräldrar med syskon och hela kittet eller om jag bodde i studentlägenhet typ).
R: Jaa, har du barn, familj?
V: Ööhm *harkel*, neej??
R: Nehe, jag trodde du hade det - du verkar ju vara mognare och ansvarsfullare än dom andra i din klass!
V: Ööh.. höhö.. eem... okey, men nej har inga planer på att skaffa barn NU, höhö.. det räcker med körkort!


Kommentarer
Postat av: Ice

HAHAHAHah TÖÖNG lärare men hon behöver ju inte överdriva hela skiten med barn o MOGNEN haha i don´t think so ;)

2009-10-11 @ 22:53:40
URL: http://isatou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0