Dansandet under kulturnatten

Nu kan jag berätta om hur kulturnatten gick till för Blackout, dansmässigt alltså.

Taxin kom och hämtade oss, slitna som vi var! Dom som hade dyrt in oss till deras show betalade taxin, sen hoppade vi i princip upp på scenen och körde. Vi hade fel mix, eftersom den mixen vi hade lämnat in är den mixen vi kör tillsammans med killarna från Stockholm, Steve, Papis och Maele. Men eftersom vi tjejer bara skulle köra på denna show så fick vi dansa när "deras låtar/danser" är, vilket var hard! Vi hann lixom aldirg ta en paus! Haha, men det gick bra. Det var ett gäng jätte söta tanter som stog och skrek - Braa, jätte braa, fiint tjejer!! Osv, fett söta!


Blackout hade även en workshop, där vuxna fick prova på att dansa dancehall, vilket tydligen var omtyckt!

Kvällshowen var dunder! Vi slappade hos Binta (och dom mobbar fortfarande mig), sen stressade vi (som vanligt) till platsen där vi skulle dansa. Vi skulle dansa på Hotel Linne, på deras club. Det var verkligen as nice, alla var helt sköna i prubliken och dom gav oss värsta kicken! Jag tror att det var ett av dom bästa showerna med tanke på att vi inte sovit en blund, och att alla är mer eller mindre sjuka. Jag är stolt över Blackout´s framträdande... Ingen fick en blackout :) Min snake var galet snygg, bra där Vendela. En applåd för en av Uppsalas ståltheter hahaha. *Klappar händerna och jublar*

Ett antal "välkända dansare" kom och gav oss feedback och var helt tagna av vår show. En dansare kysste mig till och med på handen. Det går bra nu, kompis!

Synd att inte denna show hamnade på film, vår "kamerakvinna" förstod sig inte på hur man filmade, amatör haha! Vi hade inte samma outfit som på morgonshowen, men vi tog inte heller några bilder på kvällsshowen på hotellet. Kvällen fortsatte med lite shake what ya mama gave yaah!

Jag sova uuuut! Ingen Binta och Mathilde inatt asså..Hallelulia! Next sleep at Binta´s blir förmodligen på tisdag, more about that later. Dock ska jag jobba imorgon... Och från och med imorgon kommer jag att jobba på två dansställen (på söndagar). Good night people! Mwaah!


Kommentarer
Postat av: mathiilde

VI SES PÅ TISDAG :d AHAHHAHAAHHA MED DIN FILT HAHAHAHAHAA

2009-09-13 @ 20:21:58
URL: http://mathiilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0