Tunisien, day 4 - Utflyckt!

Idag åkte vi för första gången utanför staden där vi bodde. Vi åkte nämligen till Tunis, en mycket vacker stad om man ska vara lite vuxen i språket. Vi transporterades dit med en minibuss/stor taxi som kallades loage.

Bilresan dit var mycket underhållande och jag, Tyra och Nessli höll på att kissa på oss i baksätet (vi satt längst bak, Anna och Camilla längst fram och i mittensätena satt Cornelia och Josefin) eftersom en man i 30 års åldern satte sig på den sista lediga platsen i vår bil, bredvid Josefin, och han kollade inte in henne lite!! Hahahahaha, stackars Jossan som blev helt generad när vi asgarrvade bakom dom (vi såg ju hur han kollade in hennes ben hela tiden och han förstog ju inte vad vi sa så vi satt och drev med Jossan hela vägen, hahahaha omg stackarn!!


Väl framme så gick vi på en trevlig marknad i bergen, med massa stånd med smycken och shit. Köpte ett armband där dom ristade in mitt namn, örhängen, mat och inte så mycket mer. Men däremot prutade jag för fulla halsar till mina vänner eftersom säljarna gillade mig (för att jag är från afrika) så dom körde typ "aaah same colour, speciell price for you", hahaha!!


Det var amaizing utsikt och stekhett, så vi satte oss på en resturang med utsikt över hela hamnen och staden, beställde in smoothisar och mat. Godaste smoothiesen jag har druckigt i hela mitt liv. MVG. Njöt lite av solen och pratade ett bra tag innan Anna och jag blev rastlösa och gick en vända till i området. Lovely.



Senare under dagen åkte vi till storstadens centrum, där hade dom "vanliga" affärer som Zara och liknande, så det blev lite shopping där med faktist. Jag köpte en adidasdress (röd och svart), och tjejerna hittade också lite grejer. Dock var folket där exakt lika dana som på alla andra ställen vi var på, alla fik vände sig om, glodde, pekade och ropade, bilar stannade och tutade, la kommentarer när dom gick förbi "sexy, sexy" osv.


Staden var faktist jätte trevlig, men vi var helt slut efter all shopping och allt gående upp och ner fram och tillbaka, så vi tog en taxi hem till hotellet. Nessli och jag fuckade ur i taxin hahaha skit kul, vi drev med omvärlden lite grann.

Får ju inte glömma att medela dagens namn: Janet Jacksson!! Haha vaa? Måste vara näsan, våra näsor är ju rätt lika.. eller?

Kommentarer
Postat av: Natti

Vart har du köpt den fina tunikan nånstans den va skiitfin :)

2010-05-03 @ 01:44:54
Postat av: vendela

Tacjk =) Den är från Lindex ;)

2010-05-03 @ 11:11:50
URL: http://veendelaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0