Tunisien, day 1 - Utforskning!!

På arlanda träffades vi alla helt uppspelta och ivriga för att få komma till ett varmt land! Jag sov hela resan bokstavligen, jag somnade innan planet lyft, och vaknade när planet landade typ, sen somnade jag på bussen påväg till hotellet också, så resan dit gick galet snabbt haha.

Väl framme på vårt hotell Emira kastade vi in våra grejer i rummen och sprang genast ner till poolen nedanför våra balkonger och solade, badade och beställde in mat till poolen. Vi beställde hamburgare, och det var nog dom mest speciella hamburgarna jag någonsin ätit, haha och det var dom ända hamburgarna vi beställde på resan, haha!!


Vi tog en prommis för att utforska området, och det var jätte fint. Vi var dock dom ända turisterna typ eftersom sesongen inte riktigt börjat än, så bokstavligen HELA stan vände sig efter oss och vrålade "sexy", och liknande ord. Vi blev även kallade Pussycatdolls, haha! Bästa var när vi såg en död katt längst vägkanten, inte för det var något possetivt med det, men allas reaktion dödade, hahahaha det skulle man ha haft på film!



Hahaha vi gick ju i svenska sommarkläder, shorts och klänning, mendan folk där gick i varma kläder, fast det var skit varmt ute! Bilar stannade, tutade och vråla från balkonger och olika resturanger när vi passerade, boom boom haha. Sjuk känsla, typ som om vi var kändisar... Pussicatdolls var det va? Haha.



Vi kom till en jättefin strand, och jag var helt lyckig när jag fick hoppa omkring i medlehavet, haha som en unge i en godisaffär!! Så underbart fint. Jag älskar plask, plask och det blåste inte ens från vågorna.



Eftersom vi inte fick växla in pengar förns dagen där på fick vi betala med euro på hotellet, så det blev hotellmat första dagen, pasta med carbonara (kom ihåg det, det är inte sista gången den maten serverades under resan). Det blev en hel del skratt också, alla var övertrötta och vi hade ju en massa att diskutera, en helt ny värd typ!!



Vi alla var rätt döda på kvällen, så det blev en lugn kväll på hotellet.. trodde vi. Jag tänkte liva upp alla som var helt döda, så jag förvandlade mig själv till "Sexy mama" och showade loss i hotellrummet, och herre jävlar vad det fick fart på brudarna, hahaha speciellt Josefine, hon fick typ kramp!! Kul att man är så underhållande, eller vad säger ni brudar? Hahahahaha shit, filmen är olaglig!! Bra början på semestern!!


Kommentarer
Postat av: lala

damn girl loooking goood!

2010-04-25 @ 14:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0