Ghana 5/7 - Kohuven och grisfötter till salu!!

Massa släktingar passade vi på att hälsa på så man kunde bocka av några från listan, det tog i princip halva dagen.

Vi åkte förbi en marknad, fy fan det är det äkligaste jag har varit med om. En stor marknad vid hamnen där dom sålde fisk och massa annat dom man har när man lagar mat. Det luktade skiiiiit illa och det var jätte trångt, plus att det sprang folk fram och tillbaka i dom trånga gångarna så det var riktigt lite plats att ta sig fram på. Jag hade panik där inne, förutom att det stank och var trångt så ville ju alla att vi skulle handla från just dom, så man ville ju bara kuta därifrån, men det var som en stor fet laburint där inne också, så man hade ju ingen aning om hur man skulle hitta ut!!

Vi stanna till för att min släkting (Naomi) skulle köpa något. Jag står och väntar.. vänder på mig och kollar över axeln för att det luktar bläää.. Japp, där hängde det lite grisfötter och dinglade bara sådär.. vädrade fötterna lixom!! Jääääk, fick lite småpanik och vände mig om hastigt... Jaa men visst där låg det ett par stycken kohuven och tittade på mig!! Jäääääk, jag höll för andan, röös och sprang iväg. Fy faan!!

Hahahahahahaha så fort vi kom ut kunde vi skratta åt det, men när man väl var där inne och inte kunde hitta ut och den där äkliga lukten förföljde oss... Ush... För att inte tala om alla andra äkliga grejer som fanns på den där marknaden, hahahahhahahaha!!

På kvällen åkte vi och satte oss på en mysig bar som låg på ett tak, beställde drinkar och lyssnade på musik. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0