Varning för istrappa!!

Shit, kunde dött idag!!

Efter första dansjobbet tog ungarna jätte lång tid på sig att klä på sig, så jag kom iväg sent. När jag nästan är framme i stan ser jag att jag har 5 km kvar av bensinen (och ni som har körkort vet att man inte kommer långt alls på det), och att min klass på uppsala danscenter skulle börja om typ 8 minuter plus att jag hade värdens segaste driver framför mig!!

Jag övervägde att tanka, annars skulle jag inte komma från jobbet sen, vill ju inte få soppatorsk (som jag, Mathilde och Malika fick mitt i ingen stans mitt i natten en gång hahahahaha). Så jag tankade fort som fan, men kassatanten var as as as seg! Hon hjälpte någon hamburgeköpare som var skiiiiit seg, verkligen överdirivet seg "ska du ha ketchuuuuuuup, eller senaaaaaap", så jag slängde upp bensinpengarna på disken och gav henne massa "dricks" (sen när fick man dricks på en mack), som jag igentligen behövde till lunchpengar (eller mer bensin kanske?), men hade så brottom så det fick vara så.

Väl framme vid DC fanns det typ ingen parkering, vad jag kunde se, men parkerade vid kanten och låssades som om det var en parkering (inga linjer syntes eftersom det var snö på marken). När jag slängde in mina sista mynt (typ 12 kr haha) i automaten så tar automatjävlen pengarna utan att ge mej min biljett!! Så jag sket i de och sprang mot ingången.

Stentrappan ner till dörren var täckt av is, och jag bar skor, vattenflaskor, musikutrustning och jag vet inte vad, kastade mig ner för trappen, booooom, gjorde värsta vurrpan och kastade alla mina grejer åt alla håll för att undvika att slå huvudet i trappan, vilken jag klarade av!

Förutom allt detta så var min dag bra, alla dansglada och trevliga elever gjorde min dag haha! Plus att jag slapp böter, haha! Ska ner i badet nu och ge min kropp en relaxstund inför nya veckan. Peace.




Gammal bild från Zumbas tiderna, haha det var tider det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0