Lycka

Jag blir så glad när unga tjejer och killar gör något dom tycker om, när dom kämpar för att klara sina mål, när dom gör något dom brinner för. Det påminner mig om när "jag själv var ung", (inte för jag är gammal, men ni fattar), när man hade förebilder som man såg upp till och tyckte allt de gjorde var så häftigt.

Idag är jag så tacksam över att jag aldrig gav upp, trotts allt runt omkring mig, och hur mycket folk snackade och förstörde för mig. Jag gav aldrig upp och gjorde alltid allt för att få det att funka. När alla krigade var jag peacemaker, och det har lönat sig för mig idag. Flera av mina dåvarande vänner sitter kvar på samma fläck som vi alla gjorde då, men å andra sidan kanske det inte betydde lika mycket för dom som det gjorde för mig. De hade förhopningsvis prioriteringar som det är nöjda med idag. Men det jag ville då, har jag idag. 

Om 10 år kanske jag vill något helt annat men jag har gjort så mycket som många bara kunnat drömma om, och det är något jag alltid kommer vara tacksam för, och alltd glädjas åt när jag tänker tillbaka i tiden. Men det har varit en stor del av mig och mitt liv. 

Än då länge flyter allt på som det ska, men man ska aldrig ta något förgivet, en dag kommer man förmodligen behöva kämpa på mer, men det är så det ska vara, ibland måste man stöta på hinder för att kunna utveckas och bli starkade. Jag har pratat med unga tjejer och killar som ser upp till mig (och Blackout), och det glädjer mig så mycket att se hur de kämpar, och när en "liten uppvisning" betyder så mycket för dem. Jag minns hur glada och uppspelta vi blev när vi fick dansa på iika evengemang "som små/unga", nu ingår det i vardagen och det är nu mera ett jobb. Ett jobb som vi älskar!

Fortsätt kämpa för det ni älskar, låt aldrig någon förstöra dina drömmar. Jag älskar att dansa.


Kommentarer
Postat av: Melina

Du har gjort min dag Vendela!

2010-03-30 @ 23:15:37
Postat av: A.P

Du är så underbar, bästa förebilden man kan ha!

2010-03-31 @ 00:16:19
Postat av: Anonym

Så cool brud!!

2010-03-31 @ 10:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0