Blue Hill dance awards 2010

Lördagen började på DC i Stockholm. Jag (och Binta) var vikarie till Melpo. Jätte trevliga och duktiga elever måste jag säga, och dom fick prova på en annan typ av dancehall än vad de var vana vid. Såg ut som dom diggade det! =) Good job!

Som jag nämnde tidigare var jag tillsammans med Blackout och vänner på Blue Hill dance awards i lördags. Det är ett stort dansevenemang som Blue Hill fixar varje år. Alla dansare möts och tävlar grupptävlingar och battlar emot varandra i olika kategorier (hiphop, locking, house osv).

Rebound körde grupptävlingen tillsammans med massa andra tunga dansgrupper. Blackout valde att inte köra, vi ville faktist för en gångs skull njuta av showerna och kunna peppa andra grupper (Rebound) istället.

Efter grupptävlingen vare dax för battle. För första gången var det dancehallbattle på plats, helt nytt! Jag var inte allt inställd på att tävla eftersom jag bara ville njuta av showerna, men Melpo övertalade mig.. Hon använde sig av "vi måste sprida dancehallkulturen", och det var det ända argumentet som jag inte hade någon bortförklaring på.. Det var ju sant!

När det väl var dax för dancehallbatteln fick jag, Binta och Nathalie möta varandra... Jag gick vidare, mötte nästa, nästa och nästa. Tillslut var jag i finalen! Haha, helt chockad - men det var kul.

Väl i finalen mötte jag Rut (Rude), som är otroligt grym på manlig dancehall. Vi körde helt olika stilar, men det var sjukt kul. Publiken var galna och jag flippa, hoppa ner från scenen, gjorde sjuka saker på dommarbordet (HAHAHAHAHAHA tack för låten Binta) och saker jag inte trodde jag kunde göra, haha men det var galet kul!!

Dock kunde aldrig dommarna bestämma sig, så vi körde rond efter rond om och om igen. Tillslut pallade vi inte mer, så jag och Rut tog varann i handen, och gick fram till dommarna och sa - "Vi delar på första priset".

Det känns som om det var det bästa, det kändes faktist roligare att dela på första priset just för att det har gått så mycket skitnack om "oss" och "dom". Folk snackar så mycket om saker dom inte vet och förstorar grejer som i vissa fall inte ens existerat. Jag har aldrig haft en konflikt med någon dancehalldansare (eller dansare överhuvudtaget) från Stockholm, så håll käften och sluta snacka!!

Vi fick tillsammans representera två olika typer av dancehall i ett, och det var det viktigaste för mig. Rut är en grym dansare, så det känndes sjukt bra att vi båda kom till finalen och delade första priset. Att så många ställde upp är också jävligt grymt!! Det handlar inte om att vinna - More dancehall for di wooooorld!!! One love.

Bilder kommer senare =) Ska fösröka få tag på lite filmklipp från tävlingen! =)



Kommentarer
Postat av: dansare :)

Brutalt bra inlägg! Härligt att för en gångs skull läsa ngt vettigt på en blogg ! :)

fortsätt sprid kärlek!

kul att de går så bra för dig ! :)

2010-05-26 @ 21:13:56
Postat av: Anonym

BRA INLÄGG!!!!!!

DANCEHALL 2 DI WORLD

- Fett glad att ni ställde upp

ONE

MELP0

2010-05-27 @ 18:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0