Rättegång!

Det var intressant att sitta som åskådare i tingsrätten, haha ni trodde väll inte att lilla jag var inblandad, right? Hela klassen var och kollade på en rättegång angående missahandel.

Det roliga var att jag sa "tänk om man känner någon som är inblandad, fett skämmigt haha". Tror ni inte jag gör det också? Eller känner och känner, snarare bekanta. En gammal kompis familjemedlem, så det kryddade ju på "spännandeheten" en aning, haha alla känner alla i denna lilla värd.

Anyway det var rktigt intressant, även om jag tyckte synd om dom inblandade när det klampade in en hel klass i salen, dom var ju bara några år äldre än oss. Jag har tidigare velat jobba som advokat, men är mer inne på psykolog nu (men självklart är det dansen som gäller en tid framöver, så länge som möjligt, haha). Får se hur det blir med advokatgrejen, tror inte jag orkar sitta med massa papper hela dagarna, boriiiing.

Jaja, kvällen spenderades hos Cornelia och vi monterade om hennes "skivklänning" en aning, lite makeover lixom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0