Tunisien, day 5 - Mission!

Uppe med tuppen (Anna), ner på frullen, packa och fort som fan ut i solen! Vi drog på marknad, en marknad som bara höll hus på torsdagar och som skulle vara den största marknaden i hela stan. Den skulle ligga innan för Medinas murar.. Vi vart överlyckliga när vi hittat rätt efter många om och men (vi trodde vi hittat rätt med det visade sig dagen efter att vi var på en vanlig marknad, inte den som vi trodde vi var på). Innan vi kom fram hamnade vi på en fiskmarknad där det luktade fiskfan och där en man försökte få oss att kolla på när han halshögg en tupp!! R.I.P Tuppen, inte okey!



När vi kom fram till "rätt marknad" (som ingentligen var fel), kollade vi runt och alla började genast försöka locka dom till just deras stånd. Deras första replik var typ "vart är ni ifrån" sen började dom gissa även om man gick förbi, sen sa dom "aaaah sweden, bara titta, bara titta", sen ville dom charma oss lite genom att visa yttligare kunskaper om det svenska språket, så dom sa "gamla groda, gamla groda". Det var ungefär det vanligaste replikerna dom körde på.

Det fanns typ samma sak i alla stånd, och Tyra var nära på att köpa en trasig klocka, haha! Tyra var en mans första kund, och han var så nära på att få henne att köpa klockan, jag fick ju förståss pruta ner den en bra bit innan hon skulle köpa den, så det tog ju tid. När han äntligen fick Tyra att vilja köpa den, så hon att den var trasig någonstans, så hon ville inte ha den  (hahaha stackars säljare), så han blev arg och kastade klockan i marken, så var den död. R.I.P klockan!


Köpte lite pressenter, blev till mamma, pappa, bror och Blackout. Var inte direkt värsta pressentstaden, men försökte så gott jag kunde, blev rätt bra i slutändan.

När vi skulle tillbaka till hotellet började en man prata med mig och ville att jag skulle ta hans visitkort, haha whatta fuck tänkte jag, never ever haha. Men han sa att jag fick ta vad jag ville i hans affär, han hade jätte fina smycken, guld, silver och lite sånt. Men jag hade så svårt att välja (slutade med att jag inte valde något), så när han gick för att hjälpa en kund så smet vi ut igen, haha stackarn!


Sol, bad och poolchillande bestod eftermiddagen av, det var så varmt!! Katten Skabbe hälsade på oss också som vanligt, en skabbig spinkidink katt som hängde vid poolen om dagarna, fick namnet Skabbe av mig, haha. Vi fick även reda på att vi hade varit på helt fel marknad, några andra svenskar hade varit på "den rätta". Surt, haha.


På kvällen ville vi äta på en Svensk/Italiensk resturang som det fanns reklam över överallt. Taxichaffisen hittade dock inte och dumpade oss i ett slumområde och sa "men den där resturangen är jättegod". Han hade kört oss till mitten av ingenstans med en massa creapy människor på gatorna, hahahahahahaha buhuuuu vi ville ju bara ha lite svensk mat, hahaha..

Vi flydde till någon mysig resturang (Salong Blue någonting) en bra bit bort, där åt vi mummsig mat...Pasta carbornara! Hahahaha!! Folket stirrade som om dom aldrig sätt icke araber tidigare, men man hade ju vant sig vid detta laget så, det var så skönt att kunna sitta och snacka högt om folk i ens omgivning för dom förstog ju inte ändå, haha!!


Dagens namn; Chockolate, Blackness (höhö say whaat?). Det var typ det alla ropade när dom försökte få mig att kolla in i just deras stånd/affärer, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0