Tunisien, day 6 - Happy day!

Som alla andra dagar blev det baguettefrulle, och sen stek vid poolen några timmar för att bättra på brännan, men i mitt fall sova och lyssna på musik ute i solen, så skönt! Dock blir jag rastlös rätt snabbt, men då simmar jag runt lite i poolen, och sen somnar jag i solstolen igen, haha!! Men eftersom jag inte ville ligga vid poolen varje dag - eftersom jag är "born and raised in africa" (vårt intärnskämt), ville jag ju hålla till vid havet, på stranden och plaska i vågorna, gick jag och Anna ner tillsammans mot stranden för att njuta av sommarvärmen och ljudet från vågorna!!

Gud vad härligt det var, jag var typ kär - jag ville inte lämna stället det var så jävla härligt!! Vi spenderade någon timme på stranden och njöt, skrattade och fulade oss lite allmänt sådär. Marjonäs och Choklad lixom, perfect match!



Vi träffade på några som tippsade om en jättebra marknad som låg i Nabouel, så vi hämtade tjejerna och drog på marknad. Även här träffade vi på en taxichaffis som var intresserad av Jossans ben, haha han kunde inte sluta glo när stackarna satt i framsätet och vi satt back och skrattade högt, han förstod ju inte vad vi sa *hoppas jag* haha.



Vi hittade faktist mycket fina saker, och jag fick pruta ner en massa prylar till alla, haha jag hade ju hunnit blivit proffs vid detta laget!! Jossan träffade på en pappa som ville att hon skulle gifta sig med hans son, och jag blev ernjuden 500 kameler. Haha, alla smeknamn man fick under denna marknad slog ju alla tidigare marknader och kommentarer.. Men som man säger, kärt barn har många namn! HAHA!



Dagens namn blev ju iallafall Beyonce. Det var ju lixom jag och mina single ladyes (och icke singlarna). Haha mobbad.

Senare på kvällen blev det resturang, denna gång bredvid Black & White (Ölmannens place). Det blev pasta carbonara.. Hahaha otippat? Servetrisen var urskön!! Han digga vi, och maten var god!! Massa snack, skratt och skvaller. Snacka om att vi verkligen lärde känna varandra på riktigt under denna resa!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0