Tunisien, day 6 - Utgång!

Efter maten blev alla så trötta så alla bangade på utgång, som vi faktist hade planerat. Så jag, Cornelia och Tyra gick ut på prommis för att utnyttja tiden, det är inte varje dag man är i tunisien lixom.



Lite spontana som vi var, hoppade vi in i första bästa taxi efter att ha övervägt att det kan vara kul att gå ut 3 stycken spårade tjejer även om planen var att vi alla sju skulle gå ut från början. Så vi hoppade in i första bästa taxi. Sjukaste chaffisen, hahahahahaha herre gud, kan berätta lite mer om han när jag slänger upp ett filmklipp från taxiresan.

Väl framme på klubben fick vi gå in gratis, och så fort vi klev in vare "all eyes on us" som vi redan var förberädda på, som jag sakt innan så var det inte så mycket turister, så vi blev ju ögongodis för det flästa tunisienbor.




Vi hade skit kul innen på klubben, vi skullle ju aldrig mer träffa på någon av dom där inne, så vi flippade och hade skit kul - även om folk var på och ville dansa hela tiden, men dom var inte sliskiga dom var rätt roliga så vi "drevdansade" med ett par stycken en stund, sen var dom nöjda, haha.






Det var en skit grym dansgrupp på plats, dom höll till i ena delen av klubben och då saknade jag verkligen mina Blackoutgirls, för grabbarna gjorde samma sak som vi brukar göra, flippa i sitt egna hörn lixom. Aaw. Dom var verkligen sjukt grymma!!

En tjej kom fram och började battla med mig från ingenstans, vilket gjorde mig lite smått irriterad eftersom jag bara var ute för att ha kul med mina vänner som inte dansar (blir ett annat typ av festande än om man är ute med Blackout), och hon knuffades och ville verkligen ha uppmärksamhet, så en stor ring bildades runt om oss, sen körde vi en battle och jag hade alla i hela ringen (som blev rätt så stor tillslut) på min sida, så "in ya face" haha.

Men det är ju bara possitivt, hon lugnade attityden efter ett tag, så där fick hon. Störde mig verkligen på hennes attityd och sätt att "starta batteln" men det var ju ändå lite kul att hon kom fram och utmanade mig sådär. Och ännu roligare att dansgrabbarna såg det hela och kom fram och pratade med mig efteråt (jag hade ju spanat in deras moves och tyckte dom var helsköna, ska bjuda på ett klipp senare där dom dansar eftersom jag fick filma när dom körde en liten koreografi). Så vi växlade lite ord och bekantade oss lite, trevligt men inget mer med det, har ju inte direkt planerat att åka till Tunisien på ett bra tag =).




Vi träffade även på 3 grabbar som var från Sverige. Dom var överlyckliga över att träffa oss eftersom dom inte sätt några svenska ungdommar där (som jobbade i 3 månader i tunisien), så vi festade med dom, fett sköna haha!! Helt galna grabbar, hahahahahahaha!!



Efterfest styrdes också upp hemma hos dem (på deras flashiga hotell, haha), och vi skrattade så vi grät, sen tog vi en taxi hem någon timme innan frukosten på vårt hotell öppnade. Haha.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag vill bara säga att jag tycker du är sjukt cool och otroligt inspirerande! Jag älskar att dansa precis som du men du har tagit steget längre än bara gå på dansklasser, vilket är otroligt ballt! Lycka till du är grym!

2010-05-04 @ 20:05:42
Postat av: vendela

Hej sofia. Tack så jättemycket, du anar inte hur mglad jag blir när jag får sånna här fina och possitiva kommentarer, och hur mycket det glädjer mig att jag inspererar folk som också gillar att dansa.



Har inte tagit så mycket klasser, mest som "liten" typ 13-15 år =) Fortsätt dansa and follow your dreams =)

2010-05-04 @ 22:15:45
Postat av: tunisien oliver

fick ju ingen bild på mig , din elaking:(! :P men skönt skrivet :P

2010-05-05 @ 22:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0