Streetstar 2010

Måste bara tipsa er som inte redan vet om Skandinaviens största streetdance festival. Den är tuuuung ovh jag önskar verkligen att jag kunde gå, men det kan jag inte :(. Det är så himla värt verkligen!! Jag var i chocktillstånd när jag var där. Riktigt grym känsla. Här har jag skrivit lite om när jag var där förra året, helt Gudomligt oförglömligt! Gå dit för fan, alla dansares mötesplats - sjukt coolt. Något som är extra coolt är att jag har en hel del vänner som ska ställa upp, och jag ska hålla tummarna!!!



Streetstar firar stort 5 års jubileum. Vi har över femhundra dansare anmälda från ett tjugotal länder som tävlar och uppträder i år!

Streetstar festivalen arrangeras i Solnahallen med Internationella tävlingen Juste Debout Scandinavia. Det blir rafflande battles i Hip Hop, Popping, Locking och House.

Vi presentera även några av dom främsta Break dansarna i världen. Med spektakulära tävlingar i Crew och Toprock , det kommer bli helt galet häftigt.

Festivalbesökarna bjuds också på uppträdanden av internationella dansgruppen G-Style med dansarna Slick Dogg och Tempo ifrån ifrån Los Angeles.Vi får även celebert besök ifrån New York och legendariska Mr.Wiggles från Rock Steady Crew.

Det kommer även att finnas streetdans workskops för alla i publiken som vill prova på de olika dansstilarna under festivalen.

Vi lovar det kommer att bli en svettig och oförglömlig fest på två dansgolv. Put on your best dancing shoes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0